شنبه یکم اردیبهشت ماه
لژیونرهای والیبال

تعریف فاروق از بازیکن ایرانی

در حالی که اخبار ریز و درشت از لژیونر های والیبال ایران در گوشه و کنار اروپا به گوش می رسد یک گزارشگر معروف ترک از امیرحسین خانی قطر پاسور چپ دست التکما تعریف فراوان کرده است.

فاروق که از گزارشگران باتجربه تلویزیون ترکیه است در جریان بازی التکما با سورهان بارها از عملکرد 193 سانتی متری ایران تمجید کرده است. وی گفت: در آینده از این جوان در والیبال ایران و اروپا زیاد خواهید شنید.

خانی که در تیم باشگاهی خود با لوان وبر پشت خط زن برزیلی رقابتی چشم گیر دارد از ست سوم وارد میدان شد و دوازده امتیاز گرفت.

خانی متولد 1380 سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان ایران را دارد اما بعد به جای توجه لازمه به او برای پیشرفت وی را رها کردند.

جواد کریمی و لیگ بلژیک

جواد کریمی پاسور ایرانی تیم گرینیارد که فینال جام حذفی باشگاه های بلژیک را از دست داده است در آخرین بازی هفته خود مقابل روسلار عملکرد مثبتی داشت و با میانگین 49/46 درصد پاس در پیروزی تیمش نقش پر رنگی داشت. اما با این همه در رنکینگ پاسورهای لیگ بلژیک در مکان سوم جای دارد. بهترین پاسور حال حاضر ایران باید خود را به لیگ های معتبر اروپا برساند هرچند که مشمول بودن وی چاره ای جز گذراندن خدمت سربازی در تیم های ایرانی باقی نمی گذارد.

نویسنده: جمشید حمیدی