جمعه دهم فروردین ماه
مربی ایتالیایی تیم والیبال بانوان می آید

کرستا نشد، الساندا شد

فدراسیون والیبال ایران چندی پیش آرمان‌هایش تا المپیک 2024 را رسانه‌ای کرد تا استراتژی و برنامه‌ریزی خود را بر اساس آرمان و اهدافی تعیین شده، تدوین کند و در این راستا با یک مربی ایتالیایی برای هدایت تیم ملی زنان به توافق اولیه دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: قرار گرفتن تیم ملی والیبال زنان ایران در جمع چهار تیم برتر قاره آسیا به عنوان یکی از آرمان‌ها و اهداف بلندبالای ولیبال ایران تا سال 2024 در بخش زنان تعیین شده است.

فدراسیون والیبال برای حرکت در این راستا، مذاکرات خود را برای جذب یک مربی زن که واجد شرایط حضور در ایران باشد، آغاز و با استفاده از امتیازات و طرح‌های توسعه فدراسیون جهانی اقدام به جذب یک مربی از مکتب والیبال اروپا کرد.

در همین راستا پس از تخقیقات بسیار و مذاکرات با مشاوران بین‌المللی از جمله خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی مردان که از شرایط والیبال ایران به خوبی آگاه است، به چهار گزینه «ملانی سنفورد» از کانادا، «فنگ» از کشور چین (عضو کمیته مربیان آسیا و جهان)، «مونیکا کرستا» از ایتالیا و «الساندرا کمپدلی» از ایتالیا رسیدند.

فدراسیون والیبال پس از مذاکرات متعدد و درخواست و بررسی رزومه و برنامه‌های گزینه‌های مذکور در نهایت با «الساندرا کمپدلی» از ایتالیا که به آله معروف است و ازسوی ولاسکو معرفی شده بود، به توافق اولیه رسید.

به این ترتیب مقرر شد گزینه اصلی مربیگری تیم ملی زنان ایران 23 دسامبر مصادف با دوم دی‌ماه برای دیدار با مسئولان فدراسیون، انجام مذاکرات نهایی و بازدید از امکانات والیبال ایران وارد تهران شود.

ارائه برنامه کامل آماده‌سازی تیم‌ ملی والیبال زنان و برنامه نظارتی بر تیم‌های رده سنی نوجوانان و جوانان، تماشای دیدارهای لیگ برتر زنان و امضای قرارداد همکاری در صورت ایجاد توافق نهایی، از جمله برنامه‌های «آله» در سفر به تهران است.

تجارب متعدد و موفق الساندرا کمپدلی ایتالیایی در رده‌های پایه و حضور در مسابقات مختلف اروپایی و نیاز تیم ملی زنان ایران به حضور یک مربی تئوریسین با قدرت تمرینات متنوع و هدفمند از جمله مزیت‌های گزینه ایتالیایی هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران به حساب می‌آید.

فدراسیون جهانی والیبال در طرح توسعه و گسترش والیبال در نقاط مختلف دنیا امکاناتی در اختیار تیم‌های ملی کشورهای مختلف که پتانسیل و توانایی رشد بیشتر را دارند، می‌گذارد و فدراسیون والیبال ایران با بهره‌گیری از این طرح اقدام به جذب یک مربی ایتالیایی والیبال دنیا برای هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران کرده‌ است.