جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

آقای صالحی امیری! کدام کمیسیون رسانه؟!

می گویند دومین نشست اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با گوشه و کنایه انتخاب شدگان گذشت.

اینکه ورزشکارانمان حتی مدال آوران المپیک هستند و آوازه جهانی دارند راه گفتمان را بلد نیستند حرجی نیست چرا که شاید زیر دست مربیانی که در کنار فن و بست به مسائل رفتاری و گفتاری ورزشکاران وقعی ننهاده اند پرورش یافتند.

اما به راستی امور فرهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در سالیان دور و نزدیک چقدر توانسته اند این فضایل اجتماعی را به المپین ها انتقال بدهند. سوالی که دو دستگاه متولی ورزش کشور باید در جست و جوی پاسخ آن غور کنند اما بحث اصلی ما مربوط به مصاحبه دکتر صالحی امیری است که چگونه در بین چهار ورزشکار برگزیده از سوی این تشکیلات اثری از قهرمانان والیبال، فوتبال و بسکتبال نیست. شاید گفته شود که فوتبال ما هنوز المپیکی نشده است اما والیبال و بسکتبال پا را از دو رویداد المپیکی فراتر نهاده اند پس چرا اثری از نمایندگان این دو رشته در کمیسیون یاد شده نیست اما داغ دل ما آنجایی تازه می شود که رئیس کمیته ملی المپیک از وجود کمیسیون رسانه هم سخن گفته است. واقعا نمیدانیم 30 سردبیری که ادعای ایشان در تشکیلات یاد شده حضور دارند چگونه از سوی چه افرادی انتخاب شده اند. آیا به نظر شخص دکتر صالحی امیری البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت که نگاهی تخصصی و گسترده به ورزش کشور دارند نباید نماینده ای در این کمیسیون داشته باشند.

از طرفی دیگر آیا کمیسیونی که در آن بزرگان و پیشکسوتان صاحب نام رسانه محلی از اعراب نداشته باشند می توانند دارای مشروعیت حقوقی و شخصیتی باشد. شاید شخص رئیس کمیته ملی المپیک شخصیت هایی چون استاد اردشیر لارودی، منوچهر زندی، عنایت آتشی، جمشید حمیدی، مسعود اسکویی، خسرو والی زاده، سعید مدنی، ابراهیم افشار، جهانگیر کوثری و ... نشناسند اما جهت اطلاع می نویسیم که افتخاراتی که در ورزش ایران به تصویر کشیده شد بخش عمده ای از آن ها مرهون قلم فرسایی و نگاه تخصصی و صادقانه امثال مردان است. آقای صالحی امیری! رسانه فقط چند دوست با واسطه نیستند!

نویسنده: حسینعلی اسماعیلی