چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

مینی والیبال؛ جشنواره زیبایی ها

مینی والیبال نماد کوچکی از والیبال بزرگسالان است که حدود شصت سال پیش توسط دو پرفسور ژاپنی و آلمان شرقی یعنی تویودا و باکه ابداع شد. از آن روز همه کشورها نونهالان خود را با توپ و فضای کوچکتر به این ورزش ترغیب کردند.

در کشور ما از دهه 60 و در زمان ریاست حاج محمدرضا خرم بساط مینی والیبال پهن شد اما هرگز تداوم کشورهای اروپایی یا شرق آسیا را پیدا نکرده است مگر اینکه گاهی نگاهی از سوی چند مربی علاقه مند همانند جعفر هوتهم، فرهاد داخم و... به این ورزش زیبا می شود.

داخم که در سال 72 رئیس کمیته نونهالان فدراسیون والیبال بود این بار بانی جشنواره زیبا در حوزه شمال شرق شد که حدود یکصد بازیکن در گروه های سنی مختلف در سالن بنی جمالی بازی کردند که در نهایت در رده سنی 1386 بعد از انجام 61 مسابقه تیم های زینبیه، شهید انور و دانش سرای والیبال اول تا سوم شدند. در ره سنی متولدین 87-88 در پی انجام 82 مسابقه تیم های کانون های استاد جباری، زینبیه و آراد مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

در پایان این رقابت ها کمیته فنی مسابقه که مسئولیت آن را فرهاد میرزایی مربی بین المللی بر عهده داشت بهترین های پست های مختلف به شرح ذیل برگزیده شد.

بهترین آبشار: حسین اصغر نسب

بهترین پاسور: محمدصالح مصطفایی

بهترین دفاع روی توپ: آرین گلریز

بهترین دریافت کننده: رادوین مقیمی

بهترین سرویس: هومن ناظمی

کامل ترین بازیکن: محمدطاها خردی

که هر یک از این بازیکنان جوایز نفیسی توسط آرش صلواتی مدیرعامل آرام تن و پیام کاویانی و محسن باقری مدیران مطرح ایده آل اسپورت و وی آی پی اهدا شد.

دیدارهای پایانی در حضور پیشکسوتان صاحب نام ناصر میرفخرایی، مهدی صابرپور، حسین حسینی، منوچهر پورحسن، احمد شوشتری و آرش صلواتی و خانم ها زاهدی و علیکاهی انجام پذیرفت. سرپرست کل مسابقات فرهاد داخم و مدیر مراسم پایانی رقابت ها جلال اشرفی مربی جوان بین المللی بودند.

نویسنده: جمشید حمیدی