شنبه یکم اردیبهشت ماه
از نگاهی دیگر

فوتبال و مدیریت باغبانی

محسن حاج نصراله بازيكن سابق تيم ملی در دهه ٤٠ شناسنامه تيم دارايی بود. تا لحظه آخر عمرش هميشه درباره عملكرد مديريت در فوتبال می گفت : مديريت فوتبال ما "باغبانی "است!

استدلال خدابيامرز اين بود كه ساليانه باشگاه ها ميليون ها تومان خرج جذب بازيكن و مربي و آماده سازی تيم مي كنند. فدراسيون فوتبال كميته داوران و مسئولان برگزاری و نيروی انتظامی و چه و چه با مشاركت و برنامه ريزی آماده برگزاری مسابقه می شوند و ساعت ها جلسه و هزينه و انرژی صرف مي كنند تا مسابقه در بهترين شرايط و در زمان تعيين شده برگزار شود اما لحظه می روند كنار زمين می بينند باغبان زمين را آب داده و همه سرمايه گذاری ها و برنامه ريزی ها از بين می رود..!

اين مقدمه مصداق واقعی عملكرد مديريت فوتبال ماست كه نمونه آن را قبل از مسابقه پرسپوليس با نفت مسجد سليمان شاهد بوديم.

مسابقه ای كه بی ترديد ميليون ها بيننده در سراسر جهان داشت، آن هم همزمان با برگزاری نشست وين..!

به راستی ! آن هايی كه مُسبب ماجرای ديروز بودند چه تصوری از گروكشی های خود داشتند؟

درباره عملكرد سازمان ليگ كه در زنجيره مديريت باغبانی فوتبال ما قراردارد حرفی برای گفتن وجود ندارد اما از رييس سازمان توسعه و تجهيز كه يك فرد با پيشينه رسانه ای است انتظار می رفت با درك كامل از وسعت و بازتاب اين ماجرا آن هم به هنگام برگزاری مذاكرات وين كه رسانه های معاند منتظر چنين فرصت هايی هستند تا عليه نظام و حكومت از كاه كوه بسازند درايت بهتر و مناسبت تري به خرج دهد!..

در اينكه او بدون سابقه و دانش و مهارت مهندسی و يا عمران ! صرفا به لحاظ دوستی و برخی روابط با وزير ورزش در زمان رای اعتماد بر اين منصب قرار گرفته بحث ديگری است كه در زمان انتصاب وی به اين موضوع اشاره كرده بودیم اما اينكه در فضای كنونی كشور آن هم پس از ماجرای اعتراضات اصفهان و چهار محال اينك به دليل نا آگاهی و يا هرچيز ديگری ماجرای مديريت باغبانی در سراسر دنيا بازتاب يابد موضوعی است كه به هيچ عنوان قابل بخشش نيست و دستگاه های امنيتی و نظارتی بايد الساعه به موضوع سازمان ليگ و سازمان تجهيز و توسعه ورود نمايند.

زيرا در اتفاق ديروز علاوه بر اينكه شان مردم فوتبالدوست ايران را كه ولی نعمت مردم و نظام هستند رعايت شد. اعتبارمديريت كشور از جانب فدراسيون فوتبال زير سوال رفت.

 مجلسی های محترم! هيات وزيران محترم! دفتر مقام معظم رهبری!

آيا ديديد اتفاقات ديروز در ورزشگاه آزادی آن هم در زير مجموعه وزارت ورزش از سوی رسانه های خارجی چگونه بازتاب پيدا كرد؟

آن هم در اولين روز مذاكرات برجام..!

 نوسینده: مجيد سعيدی