جمعه سی و یکم فروردین ماه
ادبیات سخیف مدیران سرخابی؛

آقای آجورلو، استقلال پادگان‌ نظامی نیست!

آجورلو و صدری که قرار بود، نظم‌ نوینی در دو باشگاه قدیمی کشور ایجاد کنند با الفاظ زشت و سخیف به جان هم  افتادند و اخلاق و فرهنگ ورزش را زیر پا‌ گذاشتند!

باید به آقای آجورلو‌ گفت: قرار نبود درپست جدید پوست کسی را بکنید. شما وظیفه داشتید، اوضاع بی سامان استقلال و دیون تلمبار شده را سامان داده و فرهنگ ‌باشگاه را اصلاح کنید.

درست یک روز پس از انتصاب آجورلو به عنوان مدیرعامل و تعیین اعضای هیات‌مدیره استقلال در معیت تنی چند از همکاران و مدیران رسانه با دکتر سجادی دیدار داشتیم.

ازجمله مباحث مطروحه در این ‌نشست سه ساعته، انتقاد همکاران به انتخاب آجورلو و دیگر نفرات هیات‌مدیره استقلال  و توصیه‌پذیری ورزش در انتصاب عاصم قاسمی در شرکت ‌توسعه و تجهیز بود.

صاحب این قلم  به جهت آشنایی و قرابت فامیلی با جانباز عزیز انقلاب ( حاج مهدی افضلی) یادآور شدم که معرفی ایشان به عنوان عضو هیات‌مدیره به جایگاه رفیع ایشان خدشه وارد می کند. زیرا اصولا آجورلو اعتقادی به کار گروهی ندارد و تکروی ایشان و ورود به حوزه های مختلف اساس کار را مختل می کند.

دیگر همکاران‌هم ضرورت معرفی فردی از خانواده استقلال را در پست مدیرعاملی مطرح‌کردند و به ناهماهنگی اعضا انتقاد داشتند و...

جالب اینکه دکتر سجادی در مقام دفاع  از این انتخاب، از تجربه و روحیه انقلابی آجورلو سخن گفت و ترکیب اعضا هیات مدیره را تلفیقی از مدیریت اقتصادی ، ورزشی و فرهنگی دانست.

 شایان ذکر است، مجتبی عبداللهی پس از سه جلسه حضور در هیات‌مدیره و  اطلاع از ناملایمات باشگاه، عطای کار را به لقایش بخشید و انصراف داد.

عبداللهی پس از کناره گیری استاندار البرز شد و..

نکته عجیب تر اینکه مهدی افضلی از انتخاب خود بی خبر بود و در مسیر پیاده روی نجف به کربلا  در اربعین حسینی‌ با ایشان تماس گرفتم و موضوع انتخاب را مطرح کردم.

در بازگشت وی از کربلا ملاقاتی با نامبرده داشتم و به صراحت گفتم: در ادوار گذشته به مباحث فرهنگی در ورزش و به ویژه در دو  باشگاه استقلال و پرسپولیس بی توجهی شده محض صورت گرفته است.

در ادامه از این‌ جانباز عزیز که مدیر عامل بنیاد فرهنگی رودکی است، درخواست کردم، توان و نیروی خود مصروف کار در این حوزه کند و از ورود به عرصه فوتبال اجتناب کند.( موضوع موکد بعدی مراقبت از سوءاستفاده احتمالی از حضور ایشان در هیات‌مدیره بود.)

امروز پس از گذشت چند‌ماه بخوبی مشخص شد که آجورلو مسیر غلط گذشته را می پیماید. همچنانکه در انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال همکاری غیراخلاقی صورت داد و برخلاف تصور همگان راه را برای انتخاب عزیزی خادم هموار کرد. این ‌اقدام‌ کیومرث هاشمی را به‌عنوان یک ‌نیروی ارزشی و انقلابی از صحنه دور کرد.

از طرفی در آستانه پیکار شهرآورد پسندیده بود ایشان بازیکنان و ‌کادرفنی دو تیم را به رعایت بازی جوانمردانه و اصول اخلاقی و ‌منش پهلوانی دعوت ‌می کرد و صدا وسیما و رسانه ها را هم به دعوت‌به همکاری می نمود.

در این ارتباط جوابیه سخیف صدری از باشگاه پرسپولیس را هم‌ غیر مترقبه و غیرمنصفانه می دانیم که موجب افزایش تنش و‌ مناقشه بین طرفین شد.

البته از صدری انتظاری نیست، اما آجورلو که ادعای انقلابی گری دارد، به همه تاخت و مهمتر از همه با انگ‌زدن به این و آن از دایره انصاف و اخلاق خارج شد.

آیا‌ بردن آبروی افراد و غیبت دیگران ‌با اصول اعتقادی ما  انطباق دارد و گناه محسوب نمی شود و...!

جای شکرش باقی است ، بازی شهر آورد  بدون تماشاگر برگزار می شود.

با ‌مناقشه و ایجاد جنجال مدیران دو طرف و حواشی بعد از آن  به طور حتم شاهد رویارویی و حوادث ناگوار در سکوها بودیم و...

امیدواریم کادرفنی و بازیکنان دو تیم نمایشی زیبا و عاری از تنش و خشونت برگزار کنند و‌ کاستی مدیران باشگاه را جبران کنند.

از دکتر سجادی  به عنوان مسئول ارشد  ورزش کشور هم‌ انتظار داریم با یک اقدام شجاعانه با این حرکات غیراخلاقی و مذموم مقابله جدی کند.

راه صواب این است روز بعد از بازی شهرآورد، مطالبه جامعه ورزش را پاسخ انقلابی داده و آجورلو و صدری را بر کنار کند.

با این اقدام آب رفته بجوی بازگشته و زخم های جامعه اندکی التیام خواهد یافت.

نویسنده: احمد میرزاییان