پنجشنبه نهم فروردین ماه
دروازه‌بان هندبال ایران تاثیرگذارترین بازیکن در طول بازی؛

شکست خوب با بیشترین مهار

فدراسیون جهانی هندبال در گزارشی از بازی ایران و رومانی در مسابقات قهرمانی جهان، عملکرد دروازه‌بان تیم ملی ایران را خوب عنوان کرد.

تیم ملی هندبال زنان ایران در اولین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا به مصاف رومانی رفت که این بازی با نتیجه ۳۹ بر ۱۱ به سود رومانی به پایان رسید. این اولین حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان است که با کسب عنوان چهارمی آسیا به‌دست آمد.

فدراسیون جهانی هندبال بعد از این بازی نوشت: تیم ایران در مقابل رومانی که در همه ادوار مسابقات جهانی حضور داشته، اولین دوره حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کند. پیروزی رومانی بزرگ‌ترین برد این تیم در مسابقات جهانی بود. البته اگر فاطمه خلیلی بهفر، دروازه‌بان تیم ملی ایران که در نیمه اول ۱۴ شوت را مهار کرد، نبود، اولین بازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به یک شکست بزرگ‌تر تبدیل می‌شد. تیم ملی رومانی در حمله به خصوص در موقعیت‌های تک به تک با دروازه‌بان تیم ملی ایران فرصت‌های زیادی را از دست داد. با این وجود رومانی از انبوه اشتباهات ایران استفاده کرد و این بازی در نهایت با اختلاف زیاد به سود رومانی به پایان رسید. این بازی بزرگترین پیروزی رومانی و کم‌ترین گل خورده (از سال ۱۹۸۷) برای این تیم در مسابقات قهرمانی جهان بود.