جمعه دهم فروردین ماه

منجی جای حدادی را می گیرد؟

حامد حدادی ستاره تیم ملی بسکتبال بعد از المپیک تاکید کرده بود که در تورنمنت‌های مهم به تیم ملی برمی گردد و در این پنجره غایب بود. حدادی حتی در صورت تغییر عقیده باید برای پیوستن به تیم سیچوان، راهی چین می‌شد و در این مدت قرنطینه بود.

 سالار منجی بازیکن جوان شیمیدر در این فرصت به تیم ملی دعوت شد. منجی فصل قبل هم در لیگ برتر نمایش خیلی خوبی داشت و با توجه به مشکل خروج از کشور در ترکیب تیم ملی جای نگرفت. خوشبختانه این مشکل حل شده و سنتر جوان تیم ملی در پنجره اول انتخابی جام جهانی فرصت بازی پیدا کرد.

 منجی اتفاقا در این پنجره هم پتانسیل خوب خود را برای آینده نشان داد و اهالی بسکتبال را امیدوار کرد.

 در این میان شمارهٔ پیراهن حامد حدادی بر تن بازیکن جوان تیم ملی جلب توجه می‌کرد. اعتراف می‌کنیم که در بازی اول تیم ملی مقابل بحرین، حواس رسانه‌ها به این موضوع نبود؛ اما برخی اهالی بسکتبال در پیام‌هایی سؤال می‌کردند که آیا این موضوع با حدادی مطرح شده است؟ و چرا احترام ستارهٔ تیم ملی حفظ نشد؟

 

کار خوب بازیکن جوان

پی گیری ۳ ثانیه حکایت از این داشت که منجی با کسب اجازه از حامد حدادی شمارهٔ پیراهن ۱۵ تیم ملی را بر تن کرده که نشان از ادب و احترام این بازیکن دارد؛ اما نکته مهم اینجاست که چرا مسئولان تیم ملی حتی برای یک پنجره، شماره پیراهن حدادی را برای او حفظ نکردند؟

 علاوه بر حدادی این موضوع در سال‌های اخیر برای برخی ستاره‌های دیگر تیم ملی هم در دوران بازی رعایت نشده است. در حالی که رسم بازنشسته کردن پیراهن بازیکنان بزرگ در کشورهای دیگر رعایت می‌شود و وقتی سیستم باشگاهی ایران ثبات لازم را ندارد؛ این کار را در رابطه با برخی بازیکنان خاص مثل حدادی می‌توان در تیم ملی اجرا کرد. به خصوص که بازیکنان ملی اجازه دارند شماره پیراهن خود را از بین شماره‌های صفر تا ۹۹ انتخاب کنند.

 جدای از این ماجرا، فدراسیون بسکتبال در سال‌های اخیر احترام پیشکسوتان دهه‌های گذشته را به خوبی حفظ کرده و حتی در بازی اول مقابل بحرین هم عده‌‌ای از پیشکسوتان برای تماشای مسابقه به سالن آزادی دعوت شدند.