پنجشنبه نهم فروردین ماه

اسکواش ایران هفتم آسیا!

تیم های اعزامی اسکواش ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در کوآلالامپور نشان داد که به رغم تبلیغات فراوان ما در آسیا حرفی برای گفتن نداریم. حالا آیا موقع بررسی عملکرد فدراسیون اسکوآچ فرا رسیده است یا نه، به وزارت ورزش ربط دارد.

به گزارش البرز ورز شی؛ مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا از ۹ آذر به میزبانی کوالالامپور مالزی آغاز شد. تیم ملی زنان ایران با ترکیب سوگل ثمودی، فرشته اقتداری، غزال شرفپور و آیلی نیری در آخرین دیدار خود در این مسابقات مقابل تیم ملی کره شکست خورد و در رده ششم این مسابقات ایستاد.

تیم ملی زنان در مرحله گروهی با مالزی، هند و فلیپین همگروه بود که با یک برد مقابل فلیپین و ۲ باخت برابر مالزی و هند با ۳ امتیاز در رده سوم گروهش قرار گرفت. ایران در مرحله بعد برای تعیین جایگاه پنجم تا هشتم مقابل سریلانکا پیروز شد اما برابر کره شکست خورد و در رده ششم قرار گرفت. در این بخش مالزی و چین اول و دوم و هند و ژاپن سوم مشترک شدند.

تیم ملی مردان ایران نیز با ترکیب نوید ملک ثابت، سید محمد رضا ضیا کاشانی، علیرضا شاملی و سپهر اعتماد پور نیز در آخرین دیدار خود از این مسابقات برابر عراق پیروز شد و در رده هفتم قرار گرفت.

ملی پوشان مردان ایران در مرحله گروهی با مالزی، هنگ کنگ، کره، سنگاپور و سریلانکا هم‌گروه بودند. آن‌ها مقابل سنگاپور و سریلانکا پیروز اما برابر مالزی، هنگ کنگ و کره شکست خوردند و با ۵ امتیاز در رده چهارم گروه خود قرار گرفتند.

تیم ایران برای تعیین جایگاه پنجم تا هشتم مقابل پاکستان شکست خورد و برابر عراق پیروز شد و در جایگاه هفتم قرار گرفت. در این رقابت‌ها مالزی، هند اول و دوم و چین و ژاپن سوم مشترک شدند. تیم ایران در این دوره نسبت به قبل ۴ پله سقوط داشت.

هدایت تیم ملی زنان برعهده فاطمه سادات حیدری و تیم ملی مردان نیز به عهده مجید روحانی و نوید سپری بود. بهترین مقام های اسکواش ایران در دوره قبلی این رقابت ها در کره جنوبی حاصل شد که تیم مردان به عنوان سوم دست یافت و تیم زنان در رده ششم قرارگرفت.