جمعه دهم فروردین ماه
بوکس ایران در مسیر انتخابات ریاست فدراسیون

حسینی: بدون شعار، وعده هایم را عملی می سازم

انتخابات فدراسیون بوکس درپیش است. ورزشی که طی 40- 30 سال گذشته مشکلات و محدودیت های زیادی را پشت سر گذاشت. با اینکه در سال های اخیر تحرکات به نسبت خوبی را شاهد بودیم، اما بوکس کنونی با ورزش مدال آور دهه 50- 40 فاصله زیادی دارد. سیدروح ا... حسینی، قهرمان سابق مشت زنی و ورزشکار المپیکی یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون است که نقطه نظرهای وی را می خوانید.

حسینی گفت: مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس روز ۱۸ دی‌ماه برگزار می‌شود و یقین دارم که مسوولان وزارت ورزش بهترین شرایط را برای برگزاری عادلانه انتخابات این فدراسیون المپیکی فراهم می‌کنند.

وی که یکی از نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون بوکس است، در خصوص برنامه‌های خود گفت: ابتدا باید بگویم که روسای هیات‌ها بازوان فدراسیون هستند و به آنان نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت. به هر استانی که از داشتن خانه بوکس محروم است، کمک خواهیم کرد تا صاحب خانه بوکس شده و برنامه‌هایش را با قدرت پیش ببرد.

قهرمان اسبق سنگین وزن آسیا توضیح داد: در هر اعزام، یک رئیس هیات همراه تیم‌های ملی خواهد بود تا با شرایط کشورهای صاحب قدرت آشنا شده و از آنان الگوبرداری کند؛ ضمن اینکه داوران نیز به هر مسابقات اعزام خواهند شد.

حسینی در خصوص ارائه بودجه به هیات‌ها عنوان کرد: قول داده‌ام و این مساله را عملی خواهم کرد که به هیات‌های استانی باتوجه به فعالیتی که دارند، مبالغ قابل توجهی پرداخت کنیم. اهل شعار دادن نیستم و این مساله به طور یقین عملی خواهد شد. همچنین استان‌هایی که در مسابقات کشوری به مقام‌های اول تا سوم برسند، بودجه‌ای خاص دریافت می کنند.

وی گفت: باید به استان‌ها توجه کنیم و امکانات در اختیار آنان قرار دهیم تا بوکسور خوب داشته باشیم. مطمئن باشید بوکس ایران با نگاه ویژه به استان‌ها شرایط بسیار بهتری پیدا خواهد کرد و متحول می‌شود.

حسینی افزود: در خصوص ساختن خانه بوکس در مجموعه ورزشی آزادی نیز که قبلا صحبت کرده‌ام و با حامی مالی که داریم، به سرعت خانه بوکس ساخته می‌شود تا تیم‌های ملی در آرامش کامل روند آماده‌سازی را طی کرده و دارای سالن تمرین، بدنسازی، استخر و خوابگاه مناسبی شوند.

نامزد ریاست فدراسیون بوکس ادامه داد: مربیان کاربلد تیم ملی به فعالیت خود ادامه می‌دهند چراکه کارنامه آنان مشخص است. اما برای رده‌سنی نونهالان برنامه دیگری دارم.

حسینی ادامه داد: مربی خارجی خوب برای رده‌سنی نونهالان جذب خواهیم کرد. همچنین این مربی در استان‌های سراسر کشور حضور خواهد یافت تا دوره‌های آموزشی را برگزار کند. در دورانی که نایب رئیس فدراسیون بودم برای اولین بار بوکس نونهالان را راه اندازی کردم که ثمره آن اکنون دیده می‌شود.

وی گفت: داوران و مربیان ما باید با علم روز دنیا بیشتر آشنا باشند و بر همین اساس مدرسین مطرح را به ایران خواهیم آورد. باید تعداد مربیان و داوران ستاره‌دار کشور را افزایش بدهیم. این دوره‌ها با هزینه فدراسیون برگزار خواهد شد زیرا داوران و مربیان ما باید به بهترین جایگاه برسند. حقمان است که در آسیا و جهان کرسی داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: اعلام می‌کنم به هیچ فردی وعده‌ای برای پست در فدراسیون نداده‌ام. شفاف هستم و به هیچ عنوان وعده‌ای نمی‌دهم که توان اجرا کردن آن را ندارم. متعهد می‌شوم هیچ حقوق و مزایای از فدراسیون و امکاناتش نخواهم داشت و خودم نخستین اسپانسر فدراسیون هستم.

وی گفت: یکی از معضلات فعلی، حمایت نشدن ملی‌پوشان است. معتقدم قهرمان و ملی‌پوش برای کسب موفقیت نباید دغدغه مالی داشته باشد. ما حتما برنامه ویژه‌ای برای تامین ملی‌پوشان و مربیان تیم‌های ملی خواهیم داشت.

حسینی در پایان تاکید کرد: باید از زحماتی که سیامک صالحی نایب رییس فدراسیون بوکس در این سال‌ها برای بوکس متحمل شده، تشکر کنم. بیش از ۸ سال است که با صالحی دوست هستم و می‌دانم چه نعمتی برای بوکس ایران به‌شمار می‌رود و قطعا در صورتی که رای اعتماد مجمع را بگیرم، از صالحی درخواست می‌کنم در کنار ما به فعالیت خود ادامه دهد تا بتوانیم به کمک هم بوکس ایران را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

گفت و گو: ج- دوستدار