جمعه سی و یکم فروردین ماه

گل بان ایرانی در اسپانیا گل گرفت

شب گذشته در چارچوب مسابقات هندبال قهرمانی بانوان جهان تیم دختران کشورمان 9-41 مقابل نروژ قهرمان اروپا شکست خورد. اما نمایش عالی بچه های ما به ویژه فاطمه خلیلی بهفر، گل بان تیم ملی باز هم گل کاشت و بعد از این در مسابقه اول هجده شوت حریف را مهار کرد، شب پیش با هفت سیو عملکردی درخشان ارائه داد. به همین دلیل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

فاطمه خلیلی بهفر شاگرد مربی سازنده قم، زهرا احمدی نیا بعد از اینکه جایزه ویژه از دست نماینده فدراسیون جهانی گرفت از شادی اشک ریخت و زیباتر از این صحنه پیام فدراسیون هندبال نروژ به دختران ایرانی بود که نوشت: «فاطمه امروز ما همه پیروز شدیم».

میترا نوری عضو کنفدراسیون هندبال آسیا در گفت و گو با البرز ورزشی از فاطمه خلیلی به عنوان بازیکنی با استعداد و توانا در ارائه تکنیک ها نام برد. عکس العمل های خوبی دارد و از همه مهم تر آنقدر شجاعانه عمل کرد که تحسین فدراسیون جهانی را برانگیخت. وی و بازیکنانی چون مینا وطن پرست که در بازی نخست شش گل زده بود، نمادی از استعدادهای بانوان ایرانی در ورزش حرفه ای هستند. و چه خوب که این بچه های شایسته را ابتدا در تورنمنت ها و مسابقات قاره ای آب دیده سازیم و سپس آنها را روانه میدان های بزرگ نماییم.

گزارش: جمشید حمیدی