پنجشنبه نهم فروردین ماه
میزبانان لیگ ملت های جهان؛

فیلیپین هم  به جمع میزبانان اضافه شد

لیگ ملت‌های والیبال سال 2022 در گروه مردان از 17 خردادماه سال آینده آغاز می‌شود و در دوم مردادماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، کشورهای میزبان مرحله مقدماتی این رقابت‌ها را اعلام کرد که برزیل، کانادا، فیلیپین، بلغارستان، روسیه و ژاپن، میزبانان این مسابقات در بخش مردان هستند.

مسابقات هفته نخست از 17 تا 22 خردادماه در دو کشور برزیل و کانادا برگزار خواهد شد که تیم ملی والیبال ایران در برزیل با تیم‌های ژاپن، هلند و استرالیا ،برزیل،روسیه،آمریکا و اسلونی هم گروه است.

فیلیپین و بلغارستان میزبانان هفته دوم این رقابت‌ها هستند که مسابقات از 31 خرداد تا پنجم تیرماه برگزار می‌شود و شاگردان بهروز عطایی سرمربی تیم ایران این هفته در بلغارستان با تیمهای صربستان، کانادا ، استرالیا ،بلغارستان،برزیل،لهستان و امریکا هم گروه است.

هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها سال 2022 در دو کشور ژاپن و روسیه برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در کشور روسیه با تیم‌های ایتالیا، هلند ، بلغارستان ،روسیه،لهستان،اسلونی و صربستان هم گروه است.

دیدارهای مرحله نهایی لیگ ملت‌ها سال آینده نیز از 29 تیرماه تا دوم مردادماه پیگیری خواهد شد که هنوز میزبان مرحله نهایی از سوی فدراسیون جهانی والیبال معرفی نشده است.

لازم به ذکر است هر تیم در هر هفته با ۴ تیم از ۸ تیم گروه دیدار خواهد کرد که برنامه مسابقات متعاقبا اعلام می شود.