جمعه دهم فروردین ماه
زنیت - چلسی؛

مچ اندازی یاران آزمون و شیرهای لندنی در برف روسیه

تیم چلسی در هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب میهمان تیم زنیت سن پترزبورگ خواهد بود.

چلسی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب با پیروزی مقابل زنیت سنت پترزبورگ، در صدر گروه H قرار خواهد گرفت. در همین حال، میزبان، پس از تساوی 1-1 با مالمو در آخرین بازی که تضمین کننده مقام سوم آنها در گروه بود، از قبل تکلیف صعود به لیگ اروپا را مشخص کرده بود.

زنیت سنت پترزبورگ برای سومین دوره متوالی در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است. با این حال، این بار آنها پس از کسب 4 امتیاز از بازی های خود در برابر مالمو، از رسیدن به انتهای جدول خودداری کرده‌اند.

غول های روسیه از زمان تساوی ماه گذشته خود در سوئد، زسکا مسکو را با نتیجه 2-0 در خانه شکست داده اند، قبل از تساوی 2-2 در خانه مقابل اف سی روستوف جمعه گذشته، دیداری که در آن قبل از نیمه دوم با دو گل عقب بودند.

شاگردان سرگئی سماک همچنان صدرنشین لیگ برتر روسیه هستند و با دو امتیاز اختلاف نسبت به دینامو مسکو که یکشنبه آینده به مصاف آن خواهند رفت، در رده اول قرار دارند. اگرچه یک چشم مطمئناً به این بازی مورد انتظار لیگ خواهد بود، اما زنیت اکنون توجه خود را به نبرد امشب با چلسی معطوف کرده است که دویستمین بازی آنها در رقابت های اروپایی خواهد بود - تبدیل شدن به دومین تیم روسی که پس از اسپارتاک مسکو به این آمار می‌‌رسد.تنها دیدار قبلی زنیت مقابل چلسی، بازی افتتاحیه آنها در گروه H در اوایل این فصل بود که در استمفوردبریج 1-0 به لطف ضربه سر روملو لوکاکو در دقیقه 69 در آن شکست خوردند. بازی چهارشنبه سومین باری خواهد بود که زنیت میزبان یک تیم انگلیسی در اروپاست و آنها به دنبال کسب سومین پیروزی متوالی خود هستند چرا که قبلاً برادفورد سیتی را 1-0 در جام اینترتوتو 2000 و لیورپول را 2-0 در فصل 13-2012 شکست داده بودند.

 

روند شکست ناپذیری 12 بازی چلسی در تمام رقابت ها آخر هفته گذشته به پایان رسید، زیرا آنها دو بار اختلاف یک گل را از دست دادند و 3-2 خارج از خانه مقابل رقیب لندنی یعنی وستهم یونایتد شکست خوردند. توماس توخل، سرمربی تیم پس از بازی اظهار داشت که "اشتباهات فردی" در عملکرد اخیر آنها رخ داده که باعث شد در سه بازی اخیر خود 5 گل دریافت کنند، یعنی به اندازه 12 گل قبلی خود در تمام رقابت ها!

آبی‌ها اکنون به رتبه سوم جدول لیگ برتر سقوط کرده‌اند، با دو امتیاز کمتر از منچسترسیتی صدرنشین، و به همان اندازه که می‌خواهند به کورس قهرمانی لیگ برتر برگردند، تمرکز اصلی آنها اکنون روی آخرین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا است.

چلسی 12 امتیاز از 5 بازی خود در گروه H کسب کرده است و چهار پیروزی با نتیجه 10-0 در مجموع کسب کرده است و تنها بازی خارج از خانه مقابل یوونتوس در سپتامبر بود که با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.  آبی ها ماه گذشته انتقام خود را از غول های ایتالیایی گرفتند و با پیروزی 4-0 در استمفوردبریج به پیروزی رسیدند، به این معنی که پیروزی در روز چهارشنبه جایگاه آنها را در صدر جدول تضمین می کند.

تیم تحت هدایت توخل در هر سه بازی خارج از خانه خود برابر حریفان روسی در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده و می تواند اولین تیم انگلیسی پس از منچستریونایتد سر الکس فرگوسن در فصل های 04-2003 و 11-2010 باشد که چهار بازی متوالی در این رقابت ها را بدون گل زده با پیروزی پشت سر می گذارد.

 

ترکیب احتمالی زنیت سن پترزبورگ

کرژاکوف، باریوس، لوورن، راکیتسکی، کاراوایف، کوزیایف، وندل، سانتوس، مالکوم، دژیوبا، کلودینیو

 

 ترکیب احتمالی چلسی

مندی، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آزپیلیکوئتا، لوفتوس چیک، جورجینیو، جیمز، مونت، زیاش، لوکاکو