شنبه یکم اردیبهشت ماه

هفته نهم لیگ برتر فوتبال همچنان در سایه دربی

قطار لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به هفته نهم رسید اما هنوز هیاهوی مربوط به دربی در این ورزش به گوش می رسد.

دیدارهای این هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می شود. استقلال در ورزشگاه دستگردی با پیکان بازی می کند. پیکان همیشه برابر تیم های بزرگ دردسرساز شده است. باید دید این بار هم این گونه خواهد شد. استقلال همچنان بدون وریا غفوری به میدان می رود. مجیدی به دنبال شکست طلسم تساوی است. اگر این اتفاق رقم نخورد، ناچار است روی پوست خربزه گام بردارد.

پرسپولیس باید با هوادار تیم قعر جدولی بازی کند. شاگردان گل محمدی به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار هستند تا راه رسیدن به صدر جدول برای آنها هموار شود. قضاوت این دیدار به عهده علی ضیائی است.

سپاهان زخم خورده در اصفهان با نفت آبادان دیدار خواهد کرد. سپاهان می خواهد از بحران خارج شود و نفت با علیرضا منصوریان برای نباختن به اصفهان می رود. داور این بازی مرتضی منصوریان است.

پدیده مشهد میزبان گل گهر است. پدیده هنوز خود را پیدا نکرد اما گل گهر در اوج زندگی می کند. عبدالنبی پورخلف این بازی را سوت می زند.

مس رفسنجان با تراکتور باید از دیدنی هفته باشد. مس در شرایطی میزبان تراکتور است که آب و هوای آفتابی دارد اما تراکتور هنوز از چنگال بیماری چند هفته ای رهایی نیافته است. وفاپیشه داور این بازی است.

نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن به دنبال خروج از بن بست می گردند. نفتی ها میزبان هستند اما مهدی تارتار درصدد است که ثابت کند باخت هفته گذشته اش در رفسنجان یک اتفاق بوده است. محمدحسین زاهدی فر قاضی این مسابقه است.

آلومینیوم اراک و فجرسپاسی دو تیمی که خوب بازی می کنند و خوب نتیجه می گیرند به دنبال ارائه فوتبالی زیبا هستند. اعتقاد داریم که ارزش های فنی دو تیم برملا خواهد شد. اکبر محمدی داور مسابقه است.

برخورد فولاد خوزستان با نساجی مازندران شاهد دو سبک از فوتبال خواهیم بود. فولاد با نکونام رو به جلو می رود و نساجی یک تیم دونده و فیزیکی است. بیژن حیدری داور این مسابقه است.

گزارش: اکبر عزیزی