جمعه سی و یکم فروردین ماه
مجادله کلامی دو مدیر فوتبالی روی آنتن زنده؛

در فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟

مجادله سراجی عضو هیات رئیسه با حسین شریفی‌مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون در برنامه  زنده تلویزیونی نشان داد که مباحث مدیریتی و  مالی و پیش بینی بودجه سالیانه شفاف نیست و وعده ها توخالی است!

روال اعمال مدیریت در فوتبال ما شفاف، روشن و ملموس نیست.

ابهام فراوان در مباحث مالی و حسابرسی ها  همواره  در باشگاه ها و فدراسیون فوتبال محل مناقشه بوده است.

اما اینکه‌ دو‌ مسئول در فدراسیون فوتبال در آنتن زنده رودرروی هم قرار گرفته و به تکذیب اظهارات یکدیگر بپردازند‌، از نابسامانی در امور خبر می دهد.

در برنامه تلویزیونی ورزشگاه، سراجی عضو هیات رئیسه فوتبال در تحلیل وقایع و موضوعات مدیریت این رشته به چند موضوع مهم اشاره داشت.

دخالت بعضی از اشخاص با عناوین مشاور و ... در تصمیم سازی ها و عدم طرح مسائل اساسی در هیات رئیسه از جمله نکات مهمی بود که سراجی بدان اشاره داشت و تصریح کرد.

گاه مسائلی در کمیته ها و دپارتمان ها طرح و مورد توجه قرار می گیرد و بدنه این کمیته ها همراهی کامل با تیمهای اعزامی را نشان می دهند، اما طیفی از افراد ذی نفوذ تحت عنوان مشاور و ...بر خلاف جریان آب شنا می کنند و...

سراجی به عدم شفافیت مالی و تعیین بودجه سالیانه هم انتقاداتی داشت.

حسین شریفی  سخنگوی فدراسیون با تماس تلفنی به جای پاسخگویی به مطالبات عمومی به کلنجار رفتن با سراجی پرداخت.

اینکه دو مسئول و فرد مرتبط در فدراسیون فوتبال تا این حد با هم اختلاف نظر داشته باشند و به وضوح یکدیگر را به باد انتقاد بگیرند، چیز تازه ای نیست.

فوتبال ما همواره از ناحیه سو مدیریت ضربات جبران ناپذیری متحمل شده است و  مجادله و‌منازعه کلامی سراجی و شریفی هم خیلی دور از انتظار نیست.

اما‌ سوال  ابنجا است، چرا باید شریفی که باب دوستی خاصی با رئیس فدراسیون دارد از طرح شفافیت در بودجه سالیانه تا این حد برآشفته شود؟

از ایشان که یک‌عنصر رسانه ای است، تعجب می کنیم که این‌چنین صورت مساله را پاک و به بیراهه‌می برند؟

آقای شریفی ؛ مباحث مالی  و حسابرسی شفاف و تعیین بودجه سالانه از جمله مطالبات مردم و هواداران است.

این موضوع از جمله وظایف  ذاتی مسئولان در فدراسیون فوتبال است.

اینکه این حسابرسی و تعیبن بودجه سالانه  در فدراسیون گذشته انجام‌نشده و سراجی  هم در دوره پیشین مسئولیت داشته، دلیل محکمه پسندی برای فرار از واقعیت نیست!

نباید با قبول مسئولیت ها و چند صباح نشستن بر کرسی ریاست و بدست آوردن منافع مالی و سیر و سیاحت چشم بر واقعیات بست!

گذر زمان و روشن شدن مسائل آتی ، عملکرد این نفرات را عیان خواهد کرد، همچنانکه در فدراسیون  گذشته  و در قضیه قرارداد مساله دار با  ویلموتس باعث  آبروریزی شد و تخریب وجهه تاج و همکارانش را به همراه داشت!

نویسنده: احمد میرزاییان