جمعه سی و یکم فروردین ماه

فوتبال نباید قربانی داوری شود

منطقی نیست که چون داور خوب نداریم و چون  جوانگرایی در فاز داوران در شرف انجام است، بسیاری از تیم ها دچار ضرر وزیان وقربانی میلیاردی شده و گاهی به سوی نابودی گام بردارد.

اگر داور ندارید؛ درصدد هستید تفکر جدیدی را در کمیته داوران  ایجاد کنید، نباید کنارگذاشتن داوران باتجربه و برنامه های تازه، فوتبال تهران را به تعطیلی و تیم ها را به ضرر و زیان بکشاند.

چرا تیم ها باید قربانی ندانم کاری و نابلد بودن نوع قضاوت از سوی داوران شوند؟

به قول معروف،  در روز روشن سر تیم های بی گناه بریده می شود،اما دریغ ازیک عکس والعمل جدی در جهت رفع نقاط ضعف و نواقص در نوع قضاوت داوران.

به طور مثال گل دوم هوادار با دست وارد دروازه پرسپولیس شد وحتی زننده گل هم اعتراف به استفاده از دست برای ثبت گل کرده است. بالاترین خطا و بالاترین ضعف و بالاترین دلیل برای تعطیلات فوتبال است.اکنون در هفته نهم لیگ برتر به سر می بریم. ۲۱ هفته دیگر باقی مانده است.اگر قضاوت داوران به همین رویه ادامه پیدا کند، به حتم فاجعه ای درفوتبال رقم خواهد خورد. خصوصا اینکه قرار است از هفته دهم رقابت های لیگ، بازی ها در حضور تما شاگران انجام شود. اینکه  زیانی بر پرسپولیس وارد آمد ه چه کسی پاسخگو است یک بحث و بحث دوم اینکه ۹۹درصد از تیم ها از بابت قضاوت غیر قانونی وحتی هدفمند دچار آسیب شده اند؛  بنابراین تا لیگ با این داوران دچار فاجعه نشده، باید بر اساس چاره اندیشی حق را به حقدار بر گردانیم. خودمان ویدیو چک باشیم. زننده گل به استفاده ازدست برای ثبت گل اعتراف کرده واعتراف به صورت مکتوب وجود دارد .تصاویر شکار شده که  گویای حقیقت است موجود است،  بنابراین گل را مردود کنید تا بی خود وبی جهت کسی دچار آسیب نا کار بلدی دیگران نشود. در غیر این صورت فوتبال ولیگ برتر را با این داوران که هر هفته  قضاوت های بحث انگیز ارایه می دهند به مانند ره به تاکستان است. بهترین شیوه همان تعطیلی فوتبال است تا از به هدر رفتن سرمایه های مالی جلوگیری شود.

نویسنده: اکبر عزیزی