پنجشنبه نهم فروردین ماه

رده بندی لیگ برترهندبال در پایان نیم فصل اول مشخص شد

به گزارش البرز ورزشی پس از انجام بازی های روز جمعه در مرحله چهارم دور رفت لیگ برتر به میزبانی استان قم تیم های اول تا دهم جدول لیگ برتر مشخص شدند.

1- نیروی زمینی شهید شاملی اول

نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در لیگ ۹۹ با هدایت مهدی آزاد منجیری قهرمان ایران شد اما در فصل ۱۴۰۰ با هدایت محمدرضا رجبی کاپیتان اسبق تیم ملی و دبیر سابق فدراسیون هندبال تا کنون هیچ امتیازی از دست نداده و بدون شکست ۱۸ امتیازی صدرنشین لیگ است و رجبی نیز به دنبال کسب اولین مقام قهرمانی درنخستین تجربه مربیگری لیگ برتر است.

 

2- سپاهان نایب قهرمان نیم فصل

فولاد مبارکه سپاهان امسال با هدایت مجید رحیم زاده از بازیکنان اسبق و مدیران حال این باشگاه راهی لیگ مردان شده، سپاهان فصل قبل با هدایت محسن طاهری بر جایگاه سوم لیگ ایستاد اما عملکرد خوب رحیم زاده و شاگردانش نشان دهنده قهرمانی در لیگ امسال دارد. البته سپاهان برای کسب این عنوان ارزشمند راه سختی در پیش دارد آن‌ها نیم فصل اول فقط با یک شکست مقابل نیروی زمینی ۱۶ امتیازی شدند و در رده دوم جدول قرار دارند.

 

3- ذوب آهن با کسب مقام سوم به استقبال تعطیلات رفت

ذوب آهن اصفهان در این فصل با کیوان صادقی مربی نام اشنای هندبال ایران به توافق نرسید تا با کوچ حمیدصادق شاه نشین از باشگاه مس کرمان وی جایگزین کیوان صادقی در لیگ ۱۴۰۰ هندبال باشگاه های ایران باشد، ذوب اهن در هندبال ریشه دار است و در حال حاضر ۶ برد کسب کرده و در جایگاه سوم لیگ با ۱۲ امتیاز حضور دارد.

ذوبی‌ها در تهران بازی را به صدرنشین لیگ واگذار کردند اما در مرحله پایانی نیم فصل دوم باخت مقابل فولاد مبارکه سپاهان و سپاهان نوین در کارنامه اش ثبت شد.

 

4- پایان کار نیم فصل اول طبسی ها با حفظ جایگاه فصل قبل

زغال سنگ طبس این فصل با چهره ای جدید به لیگ برتر آمده و علیرضا بکماز اینبار بر روی نیکمت این تیم قرارندارد، پس از اینکه بکماز با زغال سنگ طبس در لیگ گذشته چهارم شد امسال رضا جعفرنیا از مربیان اصفهانی هندبال جایگزین وی شده تا علیرضا هم در لیگ یک هدایت تیم زاگرس اسلام آباد غرب را بر عهده بگیرد،جعفرنیا در این فصل تا کنون خوب عمل کرده و توانسته دست کم جایگاه فصل گذشته را حفظ کند، آنها پنج برد، چهار شکست و ۱۰ امتیاز کسب کردند.

 

5- درخشش سپاهان نوین در اولین فصل

سپاهان نوین تیم تازه لیگ برتری هندبال اقایان است و پس از اینکه این تیم در مسابقات دسته یک باشگاه های کشور نایب قهرمانح ایران شد حالا در امسال با هدایت شهداد مرتجی مربی تیم ملی امید وارد عرصه لیگ برتر شده است، سپاهان نوین قابل احترام است و تا کنون بالاتر از تیم های با تجربه لیگ قرار گرفته و با کسب چهار پیروزی و یک تساوی ۹ امتیازی است.

 

6- نایب قهرمان فصل قبل تا پایان نیم فصل در جایگاه ششم لیگ

صنعت مس کرمان پس از نایب قهرمانی با حمید صادق شاه نشین در سال ۹۹ در مسابقات جام باشگاه های اسیا به میزبانی عربستان با همین مربی حاضر شد و خوش درخشید تا جایکه با کسب جایگاه پنجم مسابقات قهرمانی باشگاه های اسیا به وطن بازگشتند، صادق شاه نشین در لیگ امسال با مسئولان مس به توافق نرسید تا محسن اخگر از مربیان مطرح و مربیان سال‌های سال‌این باشگاه سرمربی نارنجی پوشان را قبول کند، مس در مرحله اول لیگ با دشتستان به علت مثبت شدن تست چند بازیکن نماینده برازجان بازی نکرد و حالا در لیگ هشت بازی انجام داده که حاصل آن چهار پیروزی و چهار شکست است تا این تیم ۸ امتیازی جایگاه ششم جدول را تصاحب کند.

 

7- عملکرد بهتر نفت و گاز گچساران نسبت به سال گذشته

نفت و گاز گچساران پس از اینکه در لحظات پایانی لیگ برتر ۹۹ مقابل پرواز هوانیروز اصفهان به برتری رسید و سهمیه لیگ را برای استان کهکیلویه و بویر احمد حفظ کرد در این فصل با هدایت اصغر نوروز نژاد در لیگ برتر حضور یافته است. نفتی ها که سابقه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جام باشگاه های جهان را در کارنامه دارند در لیگ امسال هندبال زیبای بازی می کنند، آ‌ن‌ها با سه پیروزی در لیگ برتر ۶ امتیازی هستند و تا کنون نسبت به فصل قبل عملکرد روبه رشدی داشته اند.

 

8- قهرمان لیگ یک در پایان نیم فصل و کسب مقام هشتم

رعد پدافند آمل پس از سال‌ها با هدایت امین حسنوند به لیگ برتر آمد، با پیروزی در مقابل  سپاهان نوین در لیگ دسته یک باشگاه های کشور رعد پدافند به لیگ برتر راه یافت. امین حسنوند که سال‌ها با پدافند در لیگ یک و دو تیمداری کرد حالا در لیگ برتر قرار دارد او با مشکلاتی همراه شد و پس از آنکه انتظار می‌رفت‌ پدافند نماینده استان تهران در لیگ باشد اما امتیاز این تیم به شهر آمل استان مازندران انتقال یافت و پدافند با نام لیگ یک یعنی رعد پدافند ملارد در لیگ برتر شرکت نکرد، رعد پدافند آمل نیز هم مانند نیروی زمینی شهید شاملی کازرون یک تیم نظامی است که به سربازان و نخبگان هندبالی خدمت می کند، شاگردان حسنوند در اولین فصل حضور در لیگ برتر  تاکنون دو برد و یک تساوی کسب کردند و ۵ امتیازی در رده هشتم جدول قرار دارند.

 

9-  دشتستان به لیگ یک نرفت و در فصل ۱۴۰۰ در لیگ ماند

ستارگان دشتستان برازجان در شرایطی که در لیگ ۹۹ در اخرین بازی مقابل کیمیا کاشت کردستان مغلوب شد و طبق قانون باید به همراه پرواز هوانیروز به لیگ یک سقوط می‌کرد اما با پیگیری های مدیر عامل این باشگاه این تیم در فصل ۱۴۰۰ نیز در لیگ برتر ماندنی شد. رضا عباسی همان سرمربی فصل قبل امسال نیز هدایت ستارگان را عهده دار است و تاپایان نیم فصل هشت بازی انجام داده، دو پیروزی کسب کرده و ۴ امتیاز  دارد. آنها یک بازی عقب افتاده خیلی سخت باتیم مس خواهند داشت که کسب آن دو امتیاز به این تیم رده نهمی جدول خیلی کمک می‌کند.

 

10- پاس ناجا قم در نیم فصل نخست در کمال شایستگی امتیازی کسب نکرد

پاس ناجا قم در شایستگی کامل اما در بحران قرار دارد. نیروی زمینی و پدافند دو تیم نظامی لیگ برتر بودند حالا باید نام پاس ناجا را در کنار آنها اضافه کرد تا تعداد تیم های نظامی لیگ برتر به عدد سه برسد. پاس هندبال بسیار قشنگی بازی می کند و فقط یاران رضا سفیدگر کم شانس هستند این را بازی های خوب ابتدایی فصل‌را در تهران مقابل تیم های مدعی نشان دادند که حریف دست و پا بسته‌ای نیستند اما مشکلات و محدودیت ها همیشه در تیم های نظامی وجود دارد. پاس تاکنون امتیازی به دست نیاورده و بدون امتیاز در رده دهم جدول لیگ مردان قرار دارد.

گزارش: فرنوش صادق زاده