چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نگاهی به هفته نهم لیگ برتر فوتبال ؛

همه چیز به داوران ختم شد!

هفته نهم دیدارهای لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، پرسروصداترین هفته لقب گرفته است. چون بار دیگر بحث قضاوت داوران را حرف اول را زد. داوری ها از مسیر عدالت و از اجرای قوانین خارج شده بود. اکنون شرایط به حدی رسیده که هیچ کس به امور داوری خوشبین نیست. برنده و بازنده هر دو شاکی هستند.

مهم ترین اتفاق در بازی پرسپولیس و هوادار رقم خورد و گل دوم هوادار با استفاده از دست رقم خورد. حتی فرد گلزن هم به این قضیه معترف شد اما باز داوران صحنه را ندیدند. داورانی که در نتیجه بازی ها تاثیرگذارند. وقتی توپ عبورکرده از دروازه را ندید می گیرند، گل سالم را از ناسالم تشخیص نمی دهند، دیگر همه چیز مشخص است.

اما هفته نهم چگونه گذشت؟

پیکان در برابر عزم استقلال بدجوری زمین گیر شد. تمامی بازیکنان استقلال بوی گل می دادند. دو گل این تیم از سه گلی که درون دروازه پیکان جای گرفت، توسط مدافعان به ثمر رسید. هرچند که پیکانی ها برنامه ای برای ایستادگی مقابل استقلالی ها نداشتند.

حرکت آسانسوری پیکانی ها ادامه دارد و نمی دانیم می تواند مجددا احیا شود یا نه؟

پرسپولیس خوب بازی می کند؛ پر از حمله دیده می شود اما شم بردن را ندارد. این ضعف به مسایل فنی ارتباطی ندارد. بلکه به مسایل اداری و مدیریت باشگاه ربط دارد.

 

گل گهر بار دیگر طغیان کرد

با کنار زدن پدیده آن هم درمشهد به صدر رسید. گرچه سپاهان بعد از باخت هفته گذشته اش این بار خود را جمع و جور کرد تا با شکست نفت آبادان هم امتیاز گل گهر در صدر جدول باشد.

 

آلومینیوم اراک گرچه برابر فجر به پیروزی کمرنگی دست یافت، اما همچنان در کنار دست گل گهر و سپاهان قرار دارد. نفت مسجدسلیمان برای خروج از ناکامی جاسم کرار عراقی را به کار گرفت اما با ذوب آهن به تساوی یک – یک رسید.

مس رفسنجان آرام آرام به صدر جدول نزدیک می شود.

شکست تراکتور به نتیجه 3 بر 2 کار بزرگ رفسنجان است. زیباترین بازی را فولاد و نساجی انجام داده اند. فولاد در خانه اش به تساوی یک – یک دست یافته است اما هرگز از زیبایی این دیدار کاسته نشد.

 

ترین های هفته:

بهترین تیم: استقلال که سرانجام طلسم تساوی در پی تساوی را شکست داد.

بازیکن هفته: سیاوش یزدانی مدافع آبی پوشان که این روزها در اوج دیده می شود. در دفاع مستحکم و در بازی رو به جلو یک گلزن دیده می شود.

مربی هفته: محمد ربیعی از مس رفسنجان. این مربی کم سر و صدا تیمش را آرام آرام به صدر جدول نزدیک کرده است.

بالاترین آمار: هفته نهم بیست گل به همراه داشت. آمار قابل توجهی که رکوردی تازه محسوب می شود.

زیباترین بازی هفته: فولاد خوزستان با نساجی که بار فنی خوبی داشت.

پرگل ترین بازی هفته: مس رفسنجان – تراکتور که جمعا 5 گل به همراه داشت.

ناکام ترین مربی هفته: علیرضا منصوریان که در شرایطی تن به شکست یک بر صفر داد که تیمش سیمای یک تیم شکست خورده را نداشت.

گزارش: اکبر عزیزی