جمعه سی و یکم فروردین ماه
نگاه کارشناس؛

نوری:  هندبال دختران ایران مورد تحسین واقع شدند

تیم ملی هندبال بانوان ایران به آنگولا هم باخت. این تیم در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان در کشور اسپانیا 41 بر 8 مغلوب آنگولا شد. اما نکته جالب اینکه کمیته برگزاری مسابقات بار دیگر فاطمه خلیلی بهفر دروازه بان ایرانی به عنوان بهترین بازیکن میدان برگزید.

میترا نوری عضو کمیته توسعه هندبال آسیا در این باره به البرز ورزشی گفت: شاید از نظر نتیجه عملکرد تیم دختران ما خوب نبوده باشد. اما فراموش نکنیم که آقایان ما بعد از چهل سال حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، جواز حضور در پیکارهای جهانی را به دست آوردند در صورتی که دختران ما این مسیر طولانی را 12 ساله طی کردند و این جای تفکر بسیار دارد. در جام جهانی آرژانتین به اصطلاح تنه بازیکنان ما به تنه بازیکنان طراز اول جهان خورد. روزگاری دختران هندبال ما آرزو داشتند که مثلا نورما بهترین بازیکن دنیا از نروژ را از نزدیک ببینند اما امروز مورد تایید و تحسین همین ستاره هندبال واقع می شوند.

آنگولا قهرمان اروپاست و تیم کمی نیست اما فراموش نکنید که با تیم های همتراز خود ما یعنی قزاقستان و ازبکستان با 5 گل شکست می خوریم و این بیش از این که از بعد فنی مورد بررسی قرار گیرد، به لحاظ فیزیولوژیکی و نوع پوششی که بچه های ما دارند، ربط پیدا می کند. اجازه بدهیم بانوان جوان ما با حضور در تورنمنت های جهانی و اعتماد به نفس کافی دست پیدا کنند. آنها مانند گل هایی هستند که به آب، نور و کود مناسب نیاز دارند. می توانم مدعی باشم که جام جهانی اسپانیا مدرس مولف های قهرمانی برای هندبال ما خواهد بود. پس به پشتیبانی خودمان از هندبال بانوان ادامه بدهیم.

گفت و گو: زهرا سلیمانی