پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
گپ و گفت روزانه؛

فریبا: نقاب از چهره فوتبال کنار می رود

گفت و گوی امروز ما با چهره ای انجام شده که به مسایل روز فوتبال اشراف کامل دارد. با بهتاش فریبا در مورد همه امور فوتبال گفت و گو کردیم. اما از ما خواست که محور صحبت ها در حول و حوش استقلال باشد چون خودش را عضوی از این خانواده می داند. ماحصل این گفت و گو را می خوانید.

* اینکه استقلال در لیگ بالا و پایین می رود، طبیعی است. طبیعت فوتبال چنین حکم می کند بزرگترین تیم های دنیا هم چنین حالتی دارند. اگر نبود جذابیت فوتبال از بین می رفت.

* امیدوارم که بار سنگین استقلال را فرهاد مجیدی به مقصد برساند. می دانم که خودش بیشتر از هر کس دیگری دوست دارد نام استقلال در صدر بماند. مجیدی اگر از فرگوسن های وطنی انتقاد می کند، باید شرایط را درک کرد و اجازه نداد از سوی خودی ها تحت فشار قرار گیرد. باید در نقدها ادبیات درست بکار بگیریم.

* استقلال چهار هفته برای حریفان بازی کرد اما از هفته پنجم به شرایط آرمانی رسید. اگر در نتیجه گیری به مشکل خورد، دلیل بر آن نیست که بد بازی می کند. در تقابل با نفت آبادان 95 درصد حاکمیت توپ و زمین را داشت اما استقلال خوش شانس نبود.

*باید درخصوص نباختن ضربات نهایی از سوی مهاجمان بیشتر کار کند. در بازی با پیکان استقلال واقعی شکوفا شد. مهم نیست که مهاجمان گل زدند یا مدافعان. مهم ضربات دقیق نهایی بود.

* در هفته دهم استقلال باید با سپاهان بازی کند. پیروزی مقابل پیکان و ناکامی حریفان آبی پوشان را یک پله در جدول بالا نگه می دارد. اگر برابر سپاهان پیروزی استقلال رقم بخورد، باز یاران مجیدی یک پله جهش خواهند داشت. باید که حریفان را آنالیز کرد.

* داوران قشر زحمتکش و کم درآمد فوتبال هستند اما این دلیل نمی شود که برخی قضاوت ها در نتایج تیم ها بحث برانگیز باشد. استقلال از این بابت صدماتی دیده است. در دنیای قضاوت اگر ابزارهای لازم را در اختیار نداشته باشیم، درد درمان نمی شود.

* من به شخصه با رئیس فدراسیون فوتبال گفتم که حتما باید vr وارد کنید تا بار سنگین از دوش سازمان لیگ و داوران برداشته شود. باشگاه نباید قربانی قضاوت شود. درد داوری ما در حقیقت ویدئو چک است. قضاوت اگر درست باشد، گرد و خاک از چهره فوتبال کنار زده می شود.

* استقلال اکنون سرشار از انگیزه است و در بازی با سپاهان این اشتیاق را خواهیم دید.

گفت و گو: اکبر عزیزی