پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
سیاست وزارت ورزش درمورد پرسپولیس؛

۳ ماه سرکاری...

وزارت ورزش بعد از اینکه جعفر سمیعی از سمت مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داد، تصمیم گرفت مجید صدری را به عنوان سرپرستی مدیرعامل با حکم سه ماهه معرفی کند تا بلکه به نوعی آرامش این باشگاه بهم نریزد. حالا این دوران سه ماهه ۵ روزی می‌شود تمام شده و وزارت ورزش مکلف است مدیرعامل باشگاه پرسپوليس  را معرفی کند.

هر چند وزارت در دو هفته اخیر سخت درگیر بودجه سالیانه ورزش کشور بوده و فرصت فکر کردن به پرسپولیس را نداشته و هر اظهارنظری در این خصوص از وزیر ورزش فقط در حد پاسخگویی به رسانه‌ها بوده است.

وقتی قرار شد صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس شود،این موضوع مطرح شد که او از سوی وزیر ورزش قول گرفته اگر بتواند بدهی گابریل کالدرون را پرداخت و کارگزار مناسب معرفی کند و پرداختی به بازیکنان داشته باشد،مدیرعامل خودش خواهد بود، موضوعی که البته مشخص شده بیشتر شبیه یک بازی بوده است.

وزارت ورزش مدعی شد برای انتخاب کارگزار باشگاه پرسپولیس مزایده برگزار خواهد کرد تا دیگر حرف و حدیثی نباشد.از این‌رو صدری از سوی وزارت ماموریت یافت تا یک مزایده سوری برگزار کند و چند پاکت پیشنهادی را هم باز کند که این اتفاق هم رخ داد.طبق انتظار هیچ پاکت پیشنهادی تایید نشد تا اینکه خود وزارت بعد از مدتی یک کارگزار به صدری معرفی کرد و او هم دستور را به نحو احسن اجرا و کارگزار مدنظر وزارت را به عنوان حامی مالی جدید پرسپولیس معرفی کرد.

با لابی‌هایی که وزارت ورزش با صندوق قرض الحسنه امید داشت، این صندوق مبلغ ۲۲ میلیارد تومان قرض به باشگاه پرسپولیس داد تا پول کالدرون را پرداخت کند. در این مورد هم صدری فقط یک اجراکننده فرامین بود نه چیز دیگری.

وزارت ورزش برای اینکه مدیرعامل را خودش در ظاهر انتخاب نکرده باشد به اعضای هیئت مدیره غیر فعال باشگاه پرسپولیس ماموریت داد مصوب کنند که صدری بهترین گزینه مدیرعاملی پرسپولیس است. به هر حال صدری همه آنچه وزارت خواسته بود را اجرا کرده بود و باید دستمزدش را می‌گرفت.

وزیر ورزش دیروز در آخرین اظهارنظرش در مورد مدیرعاملی پرسپولیس گفته گه گزینه مدنظر هیات مدیره را در جلسه مجمع معرفی می‌کند تا اگر تایید شد به عنوان مدیرعامل معرفی شود. در واقع اگر انتخاب مجمع هم صدری باشد، باید گفت وزارت سه ماهی همه را سرکار گذاشته بود و در این مدت صدری را سرپرست گذاشت تا خواسته‌های خود را اجرا کند.

نویسنده: حامد فرضعلی بیک