سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
کیش و مات سیمئونه به دست آنچلوتی؛

رئال مادرید فاتح دربی شد

رئال مادرید موفق شد با پیروزی دو بر صفر مقابل اتلتیکو مادرید فاتح دربی شود.

حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم، ساعت 23:30 یک شنبه شب بین دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در سانتیاگو برنابئو برگزار شد. این دیدار برای هر دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بود، زیرا سیمئونه می‌توانست با پیروزی در این دیدار فاصله‌اش با رقیب همشهری‌اش کم کند و آنچلوتی نیز فرصت افزایش اختلاف را داشت.

در این دیدار، دو تیم بازی را آرام آغاز کردند، اما والی زیبای بنزما روی پاس وینیسیوس در دقیقه 16، میزبان را با یک گل پیش انداخت تا بازگشتی رویایی به ترکیب لوس بلانکوس داشته باشد. پس از این گل، روخی بلانکوس کمی جلو کشید، اما زور کافی را نداشت و در آن سمت، شاگردان آنچلوتی می‌توانستند اختلاف را بیشتر کنند، اما نیمه اول با همان تک گل بنزما، 1-0 به سود میزبان خاتمه پیدا کرد.

در نیمه دوم، اتلتیکو بازی را بهتر آغاز کرد، اما این دفعه مارکو آسنسیو دروازه اوبلاک را برای بار دوم باز کرد تا کار مهمان برای بازگشت به بازی بسیار سخت شود. وینیسیوس وینگر برزیلی که هفته گذشته به عنوان بهترین بازیکن ماه لالیگا انتخاب شد، سازنده گل دوم نیز بود. حملات اتلتیکو در دقایق پاینی نیز ثمربخش نبود، تا این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر رئال به پایان برسد.