سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

ستار همدانی: خدا همه چیز را به امیرخان داده است

استقلال اگر درصدد قهرمانی است باید از بازی با سپاهان استارت بزند. چرا که سوای فاصله دو امتیازی که بین دو تیم وجود دارد، سپاهان و پرسپولیس به نوعی رقبای استقلال برای کسب مقام نخست لیگ برتر به شمار می آید.

ستار همدانی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال با بیان این مطلب به البرز ورزشی گفت: پیش بینی نتیجه بازی دشوار است اما اطمینان دارم که بسیار جذاب خواهد بود.

وی درباره دلایل عدم موفقیت استقلال در دو سه سال گذشته گفت: این تیم پارسال چند بازیکن خود را از دست داد و امسال نیز با کوچ دو سه بازیکن تاثیرگذار خود مواجه شده است. اما پیروزی بر پیکان انگیزه های این تیم را دوچندان کرده است. مشکل استقلال این است که از نظر گردش توپ و حرکات قدرتی ضعف نشان می دهد. اما با این همه سرنوشت قهرمانی امسال در سایه ابهام قرار دارد و بعید می دانم که پرسپولیس بتواند بار دیگر قهرمان شود.

ایراد بزرگ تیم های یاد شده و در مجموع لیگ برتر این است که بازیکنان خارجی بی کیفیت وارد چرخه مسابقات می شوند و در ارتقای فوتبال باشگاهی ما هیچ تاثیری ندارد.

بازیکن سابق تیم ملی درباره پیشتازی تیم های گل گهر و آلومینیوم اراک در لیگ برتر نیز گفت: خداوند به امیرخان قلعه نویی همه چیز داده است. بازیکن تیم ملی بوده، مربی تیم ملی شد و در تمام تیم های باشگاهی خود موفق عمل کرده است. او اجازه بازیکن سالاری را در هیچ تیمی نداده است. رسول خطیبی هم مربی جوانی است که استفاده از مهره ها را به درستی می شناسد و در سایه این مهارت ها دو بار پرسپولیس را شکست داده است. وی کار آنالیز را هم به خوبی می داند.

همدانی در مورد مشکلات تیم شهر زادگاهش تراکتورسازی تبریز نیز می گوید: آقای زنوزی تلاش زیادی را برای اعتلای این تیم انجام داده است اما قادر به حل بحران موجود در تراکتور نشده است. حیف از تراکتور با 50 سال قدمت در قعر جدول لیگ برتر باشگاه های کشور به سر می برد و برای سقوط نکردن دست به دعا برداشته است.

گفت و گو: حسن امامقلی