سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
دختران ایران و رتبه سی و یکمی هندبال جهان؛

یوسف: توجه جهانیان را جلب کردیم

تیم ملی هندبال دختران ایران در آخرین مسابقه جام جهانی اسپانیا با نتیجه 32 بر 17 مغلوب کامرون شد. دختران ایرانی که به لحاظ حجاب مورد توجه محافل جهانی این رشته واقع شده بودند، در مجموع این رقابت ها 101 گل به دروازه حریفان زدند و 231 بار گل دریافت کردند.

اعتقاد داریم گل های ورزش بانوان ایران در سایه کمترین توجهان شکوفا می شوند. وقتی که گلبان ایرانی چند بار جایزه انفرادی بهترین بازیکن میدان را می گیرد، بهترین گواه این مدعاست.

مرضیه یوسف، مربی سابق تیم ملی هندبال بانوان در این باره به البرز ورزشی می گوید: وقتی نگاه ها محدود باشد و کمترین هزینه ها را برای ورزشکاران زن در نظر بگیرند، بدیهی است که نتیجه دلخواه کسب نمی شود. متاسفانه فدراسیون های ورزشی ما پول و امکانات کافی در اختیار ندارند اما بچه های ایران با وجود این نارسایی ها زحمت کشیدند، ضعیف بودند اما نگاه جهانیان را به خود جلب کردند. روزگاری ما در آسیا رتبه دوازدهم بانوان را در اختیار داشتیم و امروز چهارم قاره کهن هستیم و این نشان می دهد که روند رو به رشد خوبی داشتیم. در تیم ما همه خوب بودند، اما به نظر من سوای خلیلی بهفر دروازه بان، هانیه لک نیز بازیکنی ممتاز است و در کنار این بازیکنان چهره هایی چون مینا وطن پرست را داریم. اگر می شنویم الناز قاسمی از 10 توپ دریافتی، 9 گل به ثمر می رساند، ثابت می شود که افرادی بودند که 10 پاس گل خوب به وی دادند.

اعتقاد من بر این است که مربیان ما اطلاعات و دانش خوبی را دارند اما آنها را باید در کلاس ها و دوره های بین المللی شرکت داد و یکی دیگر راه ها این است که بانوان ما در کنار مربیان مرد در سطح باشگاه ها یا سرمربی اسپانیایی تیم ملی قرار گیرند. تجربه که به دست آورند، دیگر نیازی به مربیان خارجی نداریم.

تیم دختران ایران در پایان مسابقات جهانی اسپانیا رتبه 31 را به دست آورده است.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب