پنجشنبه سی ام فروردین ماه

یکتا جمالی در رده نهم وزنه برداری جهان

با اینکه زمان زیادی از فعالیت دختران در وزنه برداری نمی گذرد اما خبرهای امیدوارکننده از این ورزش در بخش بانوان به گوش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: یکتا جمالی دختر ۱۷ ساله ایران  برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان روی تخته رفت و توانست افزایش رکورد قابل توجهی داشته باشد.

جمالی در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم با ۱۰ وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت و توانست رکورد ۱۰۰ یک ضرب، ۱۲۲ دوضرب و مجموع ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و در رده نهم جهان قرار بگیرد. او در یک ضرب و دوضرب دهم شد.

جمالی نسبت به قهرمانی جوانان جهان که چند ماه پیش شرکت کرده بود، هشت کیلوگرم در یک ضرب، شش کیلوگرم در دوضرب  و ۱۴ کیلوگرم در مجموع افزایش رکورد داشت. او در حال حاضر  رکورددار ایران است.

او پیش از این هم موفق به تاریخ سازی شده بود و برای اولین بار وزنه برداری ایران را صاحب مدال برنز و نقره جوانان و نوجوانان جهان کرد.

جمالی در مسابقات جوانان جهان رکورد ۹۲ کیلوگرم را در یک ضرب ثبت کرده بود و الان هشت کیلوگرم افزایش رکورد داشت و رکورد ایران را هم شکست.

خبر دیگر اینکه فاطمه یوسفی وزنه بردار فوق سنگین ایرانی در گروه B مسابقات دست پیدا کرد و امروز برای ورود به گروه A بخت آزمایی خواهد کرد.