جمعه دهم فروردین ماه

حاشیه های فوتبالی

فوتبال و حاشیه های آن به همان اندازه مخاطب دارد که داخل زمین بازی نتیجه مصاف ها اهمیت دارد. آنچه در پی می آید حواشی فوتبالی است که هوادارانش را به جنب و جوش وا می دارد.

شکایت سازمان لیگ از استقلال

سازمان لیگ شکوائیه ای را از باشگاه استقلال به کمیته انضباطی ارایه داد مبنی بر اینکه باشگاه استقلال برخلاف آیین نامه بازی ها عمل می کند. از آنجا که سازمان لیگ متولی برگزاری بازی هاست این حق بر سازمان لیگ است که محل، مکان و ساعت مصاحبه مربیان دو تیم را قبل از بازی ها تعیین کند اما باشگاه استقلال برخلاف مقررات محل مصاحبه را خودش تعیین کرده و سازمان لیگ از این موضوع بی اطلاع است. این در حای است که باشگاه استقلال فقط میزبان است و اینکه بازی و مصاحبه ها کجا برگزار می شود، از اختیارات این باشگاه نیست. باشگاه استقلال مصاحبه مربیان دو تیم استقلال و ارومیه از جام حذفی را هتل هما تعیین کرده است.

 

یک اتفاق جالب

درست ساعاتی قبل از بازی استقلال و نود ارومیه در چارچوب مسابقات جام حذفی باشگاه های کشور سرمربی تیم فوتبال نود ارومیه در اقدامی تعجب برانگیز استعفای خود را به مسئولان باشگاه ارایه داد و از این مسئولیت خود کنار کشید.

اقدام سرمربی تیم فوتبال نود از آنجا تعجب برانگیز است که کناره گیری وی بعد از هم پاشیدگی تیم کمک خواهد کرد تا تیم نود ارومیه در آستانه دیدار با استقلال تهران از معیارهای یک تیم فاصله گرفته و عملا به حریف از قبل بازنده تبدیل شود. دلیل این اتفاق به مسایل مالی بر می گردد و سرمربی تیم فوتبال نود ارومیه به دلیل عدم پرداخت حق و حقوقش دست به استعفا زده است.

 

نصیرزاده: 3 بر صفر قانونی نیست

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال در گفت و گوی رادیویی درخصوص 3 بر صفر شدن نتایج تیم گل گهر سیرجان مقابل استقلال، سپاهان و پیکان گفت: اینکه نتایج یک تیم مقابل حریفان به خاطر در اختیار داشتن بازیکن غیرمجاز 3 بر صفر می شود. طبق آیین نامه و مقررات قانونی نیست. حتی فیفا هم اعتقادی به چنین دستورالعملی ندارد. زمانی که بازیکن مورد نظر  تاییدیه فدراسیون فوتبال را دریافت کرده و براساس ارایه آی دی کارت موفق به دریافت کارت بازی شده است، نه بازیکن مقصر است و نه باشگاه. در قوانین ما که خودم آن را نوشته ام و از آن الهام گرفته اند از قوانین فیفاست در هیچ جا نیامده است که بازی ها 3 بر صفر می شود. با آنکه آن قوانین اصلاحیه خورده است، اما در همان اصلاحیه نیامده است چون بازیکن خارجی سابقه بازی ملی ندارد باید نتایج تیمش 3 بر صفر شود. اصلاحیه درخصوص تضمین نامه نکاتی را آورده است که باشگاه گل گهر این نکات را رعایت کرد است. در اینجا و در بحث اعلام نتیجه 3 بر صفر من اعتقاد دارم که فدراسیون اگر به مواردی شک داشت نباید کارت بازی صادر می کرد. وقتی که مکاتبه کننده با فدراسیون فوتبال گابن فدر اسیون فوتبال خودمان است و باشگاه در آن دخیل نیست، چرا باید باشگاه را محروم و حقوق آن را نادیده گرفت.

 

بیانیه باشگاه گل گهر

در پی صدور رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر 3 بر صفر شدن نتایج تیم گل گهر در برابر استقلال، سپاهان و پیکان، باشگاه گل گهر بیانیه را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: به ناحق 9 امتیاز از ما کسر شده است. هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد و ما نیز از طریق فیفا مسایل را پیگیر خواهیم شد. با این حال در برابر این بی عدالتی بدون هرگونه خدشه ای به ادامه بازی ها تن خواهیم داد و به لطف دانش قوی سرمربی و همت بازیکنان در مسابقات بعدی محکم و استوار به میدان خواهیم رفت تا نتایج بازی ها را در داخل زمین رقم بخورد.

 

نساجی به دنبال سه امتیاز از استقلال است

باشگاه نساجی مازندران با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال به نوع بر خوردهای دوگانه این فدراسیون شدیدا انتقاد کرد.

مدیران باشگاه نساجی در نامه اعتراض آمیز خود اورده اند بعد از پایان بازی نساجی با استقلال این باشگاه به دلیل بازی کردن دو بازیکن خارجی تیم استقلال که مجوز بازی را همراه نداشتند به کمیته انضباطی ارایه داد. این بازی پنج روز قبل از بازی استقلال با گل گهر انجام شد، چگونه است به شکایت ما هنوز رسیدگی نشده است، اما به اعتراض باگاه استقلال بر روی بازیکن خارجی گل گهر به سرعت برق و باد رسیدگی و نتیجه رای اعلام شد.

ما به دنبال سه امتیاز خود از تیم استقلال هستیم و باشگاه استقلال مرتکب حضور شده و مقررات را زیر پا گذاشته است. این خلاف بر همگان محرز شده است، اما نمی دانم چرا به این پرونده رسیدگی نشده و رای 3 بر صفر و بازنده شدن استقلال اعلام نمی شود.

 

اندرحکایت فوتبال پایه

مسابقات فوتبال پایه تهران به نیم فصل خود نزدیک می شود. گرچه این بازی ها در تمام سطوح با اندکی تاخیر آغاز شد، اما هنگام شروع بازی ها برنامه به گونه ای پیش رفت که تاخیر در آغاز عملا نقش کمرنگ را به خود گرفت. آنچه که توانست در این مدت قابل بحث باشد، نظم در راه برگزار ی بازی هاست. در ایجاد این نظم کارگزارانی دیده می شوند که شب و روز خود را وقف این مسایل کرده اند. کمیته مسابقات به مدیریت دکتر پاک ضمیر تلاش چشمگیری را همراه دادند . در کنار آن باید به نحوه برگزاری مسابقات جوانان تهران اشاره داشت که فراتر از سایرین در حرکت است. در این امتیاز برتری یک جوان پرتلاش که با خستگی بیگانه است، نقش ایفا می کند که نامش احسان کامیابی نیا است. وی یک تنه چندین مسئولیت را در کمیته جوانان به دوش می کشد. او مسئول برگزاری مسابقات جوانان لیگ برتر و نیز مسئول برگزاری مسابقات جوانان دسته اول تهران است. جالب آنکه در مسئولیت این جوان هیچ نکته تاریکی دیده نمی شود. او برای همه به صورت یکسان گام بر می دارد.

برایش این و آن فرق ندارد و کار بدون خدشه برای وی مهم است. تا به امروز یکی از موفق ترین عوامل و کارگزار در هیات فوتبال تهران به شمار می آید. باید قدردان این گونه عوامل چون احسان کامیابی نیا بود.