جمعه دهم فروردین ماه

فیپاو Fipav و ولاسکو با هم تا پاریس

 این مطلب را جیان لوکا پازینی  Gian Luca Pasini روز ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱  برابر با ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در وبلاگ گازتا دلو اسپورت dal15al25.gazzetta.it نوشته بود. مواردی را به آن اضافه کرده ام.

(فیپاو )فدراسیون والیبال ایتالیا و خولیو ولاسکو به همکاری خود برای سه فصل آینده ادامه می دهند.سرمربی سابق آبی ها، قهرمان بسیاری از زیباترین صفحات والیبال ایتالیا، در واقع همچنان مدیر فنی بخش جوانان رده مردان خواهد بود.رابطه فیپاو و ولاسکو، به سال ۲۰۱۹ برمی گردد. او با حضور خود٬ شادی های بسیاری را به والیبال ایتالیا بخشیده است که آخرین آن اولین پیروزی تاریخی قهرمانی جهان زیر ۲۱ سال مردان در ساردینیا است. تیم زیر ۲۱ سال مردان ایتالیا در سال ۲۰۲۱ قهرمان جهان شد.
فدراسیون والیبال ایتالیا (فیپا) اعلام کرد که با خولیو ولاسکو، سرمربی افسانه‌ای، برای تصدی این پست در بخش جوانان والیبال مردان به توافق رسیده است. این کارشناس 67 ساله آرژانتینی که در پایان فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۹از عنوان سرمربیگری مودنا والی بازنشسته شد، به عنوان مدیر فنی جدید٬ رده والیبال مردان ایتالیا منصوب شد.او با فیپا و قراردادی به مدت دو سال و نیم امضا کرد.
خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی مردان ایتالیا بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ ٬ ۳۲۳ بازی ملی انجام داده است.در این مدت، او دو بار قهرمانی  FIVB جهان، سه بار قهرمانی اروپا CEV، پنج بار در لیگ جهانی FIVB، و  یک بار جام جهانی FIVB و یک بار جام قهرمانان بزرگ جهان FIVB را برد.  ولاسکو از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸٬  در تیم ملی زنان ایتالیا 35 بازی انجام داد.
این اظهار نظر  جوزپه مانفردی Giuseppe Manfredi رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا است :            
 " ما بسیار خوشحالیم که به همکاری خود با خولیو ادامه می دهیم،او کار مهمی انجام داد که نتایج مورد انتظار را به همراه داشت و من متقاعد شده ام که همه احتمالات برای ادامه  همکاری خوب وجود دارد(.جوزپه مانفردی برای دوره چهار ساله المپیک 2021-2024  رئیس جدید فدراسیون والیبال ایتالیا است. در سالادله آرمی از فورو ایتالیکو در طول چهل و پنجمین مجمع ملی انتخاباتی، که در آن رای گیری سایر اعضای شورای فدرال در حال انجام بود.او با کسب۹۵ درصد از آرای تایید شده جانشین پیترو برونو کاتانئو  Pietro Bruno Cattaneo شدکه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ریاست را بر عهده داشت. قبل از او هم   مانفردی رئیس فدراسیون  والیبال ایتالیا بود.مانفردی دهمین نفر در تاریخ فیپاو، در دو دوره چهار ساله گذشته (۲۰۱۳-۲۰۱۶ و ۲۰۱۷-۲۰۲۰) سمت معاون رئیس فدراسیون را بر عهده داشت. رئیس‌ جدید  به عنوان یک مدیر اجرایی در دنیای والیبال سابقه‌ای طولانی دارد و همیشه در خدمت باشگاه‌ها و مناطق بوده.
 
این هم نظر خولیو ولاسکو: " من  از ادامه همکاری با فدراسیون  ایتالیا بسیار خوشحال هستم همکاری ما از دو سال و نیم پیش آغاز شد و اکنون سه فصل دیگر برای ادامه این مسیر خواهیم داشت.
اهداف ما آموزش بازیکنانی است که در لیگ های A3، A2 و سوپر لیگ Superlega امکان بازی پیدا کنند تا به رشد بیشتر همه جوانان مرد ایتالیا کمک کنیم که بتوانند عناوین جهانی جوانان  را  کسب کنند. ٬٬ 
( جوانان رده مردان زیر ۲۱ سال ایتالیا در سال ۲۰۲۱ عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند. البته دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم ملی جوانان ایران با مربیگری بهروز عطایی این عنوان را در الر فای بحرین کسب کرده بود.

نویسنده: رحیم رحیم زاده