جمعه سی و یکم فروردین ماه

حسن مصطفی: از حضور بانوان ایرانی خوشحالم

 حسن مصطفی، رئیس مصری فدراسیون جهانی هندبال در مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی زنان جهان اسپانیا گفت: این اولین دوره مسابقات جهانی زنان با حضور ۳۲ تیم بود. برگزاری این مسابقات کار آسانی نبود و در چهار شهر اسپانیا برگزار شد.

وی گفت: همه شهرها میزبان‌ خوبی برای کشورها بودند و باید از میزبان این دوره از مسابقات تشکر کنم. از همه قاره‌ها جز اقیانوسیه در این مسابقات تیم داشتیم، البته ما روی هندبال این قاره به خصوص در بخش ساحلی متمرکز شده ایم.

حسن مصطفی به حضور زنان ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرد. ایران کشور خاصی است و من از حضور آنها در این مسابقات بسیار خوشحالم. همچنین یک داور زن از عربستان سعودی در این مسابقات داشتیم. ما پیش از این هم از عربستان داورانی را در مسابقات داشتیم.

حسن مصطفی در پاسخ به سوال یک رسانه در مورد اختلاف گل‌های زیاد در جریان مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان اسپانیا گفت: ما خوشحالیم که به خانواده هندبال در سراسر دنیا کمک کرده و از آنها حمایت می‌کنیم تا هندبال در همه جای جهان توسعه یابد. همه از کمترین سطح شروع کرده‌ایم‌. برزیل زمانی هندبال را از صفر شروع کرد اما در ۲۰۱۳ در مسابقات قهرمانی جهان صربستان قهرمان شد و در مسابقات اسپانیا نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و ششم شد.

وی گفت: به همین دلایل است که ما تصمیم گرفتیم تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی خصوصا تیم‌های خارج از اروپا را زیاد کنیم. این به این معنا نیست که ما مسابقات قوی نداشتیم، همه مسابقات در تمامی مراحل مسابقات قدرتمندی بودند. ما با همه تیم‌ها کار می‌کنیم تا هندبال در خارج از اروپا توسعه یابد. تیم‌ها باید خیلی سخت کار کنند نتیجه در یک سال، شش ماه یا یک ماه به دست نمی‌آید. ما باید برای انجام بازی قدرتمند به آن تیم‌ها فرصت دهیم.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی جهان را کم کنیم. ما قبل از تصمیم‌گیری در خصوص حضور ۳۲ تیم همه چیز را بررسی کرده بودیم. ما استعدادهای خوبی در همه کشورها داریم. ما هم در اروپا و هم در خارج از آن استعدادهای خوبی داریم. مثلا ایران برای اولین بار به این مسابقات آمد اما یک بازیکن از ایران (فاطمه خلیلی که جایزه  بهترین بازیکن را مقابل نروژ گرفت) جایزه بهترین بازیکن زمین را برد. این یک استعداد است و ما باید به آنها فرصت دهیم تا در مسابقات جهانی بازی کنند.

نویسنده: شعله تورانی