پنجشنبه سی ام فروردین ماه
والیبال باشگاه های کشور؛

قهرمانی زودهنگام سپاهان در نصف جهان

سپاهان اصفهان در فاصله یک هفته مانده به پایان دور رفت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور، قهرمانی زودهنگام نیم فصل خود را اعلام کرد.

این تیم پرمهره که ترکیبی از بهترین ملی پوشان سال های اخیر است، بدون شکست در صدر ایستاد. هدایت این تیم را رحمان محمدی راد بازیکن سابق تیم ملی و از مربیان موقر و مطلع والیبال ایران برعهده دارد و می دانیم که سپاهان یکی از سازمان یافته ترین باشگاه های کشور ماست که در این باره در پایان رقابت ها خواهیم نوشت.

در هفته دوازدهم لیگ برتر چند اتفاق جالب رخ داد؛ نخست شکست شهداب یزد در خانه مس رفسنجان بود. اینکه شهداب با همه سازمان یافتگی اجرایی و اداری تیم خود را مستاصل می داند، وظیفه مربیان باتجربه این تیم است که میدان های جهانی دیده اند و باید که مردان روزگاران سخت باشد. اما این شکست برای مردان مس امیدساز بود. تیمی که از مشاوره مصطفی کارخانه هم برخوردار است.

نبرد گلستانی ها در گرگان به سود پاس جوان تمام شد. گرگانی ها در شرایطی برابر تیم محبوب ترکمن صحرا یعنی شهرداری گنبد پیروز شدند که تیم مغلوب هنوز مشکل سرعتی زن های خود را حل نکرده است، اما در جمع سربازان پرانگیزه پاس محراب ملکی و علیرضا عبدی دو سرعتی زنی هستند که می درخشند. چشم های مربیان تیم ملی برای سال پرترافیک آینده باید معطوف به این جوان ها نیز باشد.

شگفتی بزرگ هفته را تیم شهرداری ورامین خلق کرد. این تیم برابر راهیاب ملل مریوان چیره شد که در جدول رده بندی پنج پله بالاتر از این تیم بود. راهیابی ها که سورپرایز نیم فصل اول بوده اند با این شکست نهیب خورده اند.

ماراتن هفته زیبایی های خاص خود را داشت. دو تیم لبنیات هراز آمل و شهرداری ارومیه پنج ست کوبیدند. در تیم هراز پوریا حسین خان زاده، فوق ستاره بود. اما یاران تندروان برای شکست دادن شاگردان بهروز عطایی با تجربه تر و کم اشتباه تر بودند. قاسم کارخانه، صابر کاظمی و سعید مصطفی وند در کنار علیرضا بهبودی مهره های تعیین کننده شهرداری بودند.

سایپا بعد از مدت ها طعم پیروزی را چشید و تیم قعر جدولی آذرباتری را شکست داد. تعویض مربی هم دردی برای آذری ها دوا نکرد. در تیم سایپا بازگشت آرش کشاورزی و پاس های داوود شکیبا چشمگیر بود.

پیکان هم با شکست هورسان نفس راحتی کشید. این تیم با بازی گردانی مشترک محمد وادی و امیر حسینی موتور خود را کاملا گرم کرده است.

تیم منتخب هفته از نگاه البرز ورزشی

پاسور: محمد وادی (پیکان)

سرعتی: محراب ملکی (پاس گرگان)، ولی علیپور (مس رفسنجان)

قدرتی: قاسم کارخانه (شهرداری ارومیه)، آرش کشاورزی (سایپا)

قطر  پاسور: جابر اسماعیل پور (شهرداری ورامین)

لیبرو: سیامک مرندی (سپاهان اصفهان)

تیم برتر هفته: شهرداری ورامین

بازیکن هفته: جابر اسماعیل پور

چهره هفته: سامان فائزی و محراب ملکی

پدیده هفته: پوریا حسین خان زاده

نویسنده: جمشید حمیدی