شنبه یکم اردیبهشت ماه

جزینی: با حرف های نسنجیده بنای کشتی را ویران نکنیم

مربی با سابقه تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان  گفت: متأسفانه اظهارنظرهایی از قهرمانان عزیز و گرانقدر کشتی فرنگی کشورمان در رسانه ها و فضای مجازی دیده می شود که اصلا در شأن رشته پهلوانی کشتی نیست. کشتی فرنگی ایران کسب 4 مدال طلا در رقابت های جهانی را در خواب هم نمی دید.

رسول جزینی  بیان کرد: همین دیروز بود که در مصاحبه ای که از ویکتور کوزنتسوف مربی بزرگ کشتی فرنگی روسیه منتشر شده بود، در عکسی که از این مربی 80 ساله و این کشتی گیر درج شده بود کاملا احترام و ارج و عظمت استاد از سوی شاگرد رعایت شده بود و این امر قطعا از سوی دیگر شاگردان وی به خصوص الکساندر کارلین افسانه ای نیز رعایت می شود و احترام به مربی نه تنها در ایران بلکه در تمامی دنیا یک اصل مهم و مورد تأکید است.

جزینی تصریح کرد: اگر به تاریخچه و کارنامه کشتی فرنگی کشورمان در دهه های اخیر توجه کنیم کاملا متوجه خواهیم شد که تک چهره هایی پس از سال ها موفق به کسب مدال شده اند و پس از آن موفقیت برای کشتی فرنگی ما حاصل نشده بود.

وی افزود: دوستان و عزیزانی که چنین صحبت هایی را مطرح می کنند خوب است کمی تاریخ کشتی فرنگی کشور را مطالعه کنند ما تا سال 2005 میلادی در رقابت های جهانی صاحب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 5 مدال برنز شده ایم که یکی از مدال های نقره نیز متعلق به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان است. در بازی های المپیک نیز تا قبل از سال 2012 ما تنها صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شده بودیم.

مربی سنگین وزن های تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی مرد زحمتکش و پرتلاش کشتی توانستیم از سال 2005 تا به امروز در رقابت های جهانی صاحب مدال های رنگارنگ و بسیاری در رقابت های جهانی شده ایم و در بازی های المپیک نیز صاحب 4 مدال طلا و سه مدال برنز شویم که در 15 سال کشتی فرنگی ایران خود را بعنوان یکی از قدرت برتر جهان معرفی کرده است.

جزینی تأکید کرد: این رسم مردانگی نیست کسانی که خود روزی شاگرد، محمد بنا بوده اند و با زحمات وی در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده اند، حال به همه چیز پشت کنند و سال های گذشته را به فراموشی بسپارند.

این مربی با سابقه کشتی فرنگی گفت: بنده یک سئوال از این عزیزان دارم آیا کسی در خواب هم می دید که تیم ایران بتواند در رقابت های جهان 4 مدال طلا بدست آورد و بالاتر از تیم های دیگر از نظر رنگ مدال قرار بگیرد و کشوری مانند روسیه با آن همه افتخارات در کشتی فرنگی تنها با یک مدال طلا با این مسابقات خداحافظی کند.

عضو اسبق شورای شهر اصفهان ادامه داد: آقایان کمی انصاف را در گفته های خود رعایت کنند، در تمامی دنیا کشتی گیران بسیار مطرحی هستند که پشت خط مانده اند و در همین کشور خودمان نیز کشتی گیر بسیار توانمندی مانند کامران قاسم پور چندین سال تلاش کرد اما، با صبر و استقامتی که داشت نتیجه زحمات خود را گرفت. این مورد در سایر کشورها نیز صدق می کند، بعنوان مثال در کشور روسیه چندین کشتی گیر چه در آزاد و چه در فرنگی پشت خط مانده اند اما مربیان وظیفه دارند تا بهترین نفرات را راهی مسابقات کنند چراکه منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: وقتی که شما کشتی می گرفتید نظرتان با الان خیلی متفاوت بود، و آقای بنا در حالی که در انتخابی شکست می خوردید و یا در تورنمنتی موفق نبودید به پای شما ایستاد و اعتقاد به موفقیت شما داشت، اما خودتان هم می دانید که حاضر نبودید که انتخابی بدهید حالا چه شده که پس از کسب موفقیت و مدال، صحبت هایتان عوض شده است و  همه چیز را به فراموشی سپرده اید. اگر شما مرد میدان بودید آن موقع از برگزاری مسابقات انتخابی دفاع می کردید. از طرفی چه ضمانت اجرایی است که روش هایی که شما می گویید جواب می دهد و سال های سال بوده که خیلی ها از این حرف ها می زدند اما نتیجه شان چه شد، و در نهایت این نتیجه و عملکرد افراد موفق است که کار آن ها را نشان می دهد و به واقع به عمل کار برآید به سخندانی نیست. !

مربی تیم ملی تصریح کرد: البته چرخه ی انتخابی تیم ملی بسیار شفاف و یک ماه قبل از مسابقات قهرمانی کشور اعلام شده و این کشتی گیران هستند که باید به چرخه انتخابی احترام بگذارند و در مسابقات حضور یابند، بهرحال فیلم کشتی ها هست و آقای بنا حتما آن ها را خواهد دید و لزومی ندارد که ایشان در تمامی مسابقات حضور داشته باشند و نمایندگان ایشان نیز در مسابقات بعنوان کمیته فنی بوده اند.

وی ادامه داد: از همین جا اعلام می کنم که پای چرخه ی انتخابی تیم ملی سخت ایستاده ایم و با کمترین بی نظمی برخورد خواهیم کرد، چراکه شأن تیم ملی بسیار بالاتر از افراد است.

جزینی در پایان خاطرنشان کرد: محمد بنا به واقع عاشق کشتی است و از روی که وی را شناخته ام شبانه روز در خدمت کشتی بوده و حتی خانه کشتی را برای سر زدن به خانواده خود به خاطر اعتلای کشتی ترک نکرده است، آقایان این رسم خوبی نیست که بزرگان و سرمایه های خود را با صحبت های غیر منطقی و خارج از قاعده زیر سئوال برده و خدای نکرده باعث شویم تا جایگاه آن ها متزلزل شود. قطعا با صحبت هایی که مطرح می شود، حاصلی جز دلسردی جوانانی که با هزار امید و آرزو به دنبال حضور در تیم ملی و کسب مدال هستند بدست نخواهد آمد و یادتان باشد که خود شما نیز روزی جوان بودید و در آن زمان ادبیاتتان بسیار متفاوت از از صحبت های امروزتان است و همه ی شما مدیون زحمات مربیان خود و سایر دست اندرکاران هستید و برای کسب مدال یک قهرمان صدها نفر زحمت می کشند اما این قهرمان است که نامش دیده می شود و سایرین گمنام می مانند.