جمعه دهم فروردین ماه

میلان صفر-1 ناپولی؛ بن بستِ پیولی

ناپولی با کسب پیروزی مقابل میلان به رده دوم سری آ صعود کرد. تیم های میلان و ناپولی از ساعت 23:15 برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته هجدهم سری آ ایتالیا بودند؛ جایی که تیم های دوم و چهارم جدول رده بندی آمده بودند تا با امتیاز کامل زمین بازی را ترک کنند.

میلان در سه بازی اخیر خود در لیگ دو برد و یک مساوی کسب کرده و هفته ها بود که رتبه دوم را در اختیار داشت. در سمت مقابل ناپولی هر دو بازی اخیر خود در لیگ را با شکست پشت سر گذاشته و از رتبه اول تا چهارم سقوط کرده بود.

شاگردان لوچانو اسپالتی برای پایان دادن به این شرایط و خروج از شیب تند سقوط نیاز به کسب پیروزی در بازی حساس امشب داشتند اما میلان هم تیمی نبود که به راحتی چنین اجازه ای به آنها بدهد؛ شاگردان استفانو پیولی در شبی که  تئو هرناندز به دلیل تب بالا غایب بود به دنبال هر سه امتیاز این بازی خانگی بودند تا ضمن محکم کردن جایگاه دومی شان، تولد 122 سالگی خود را با برد، جشن بگیرند.

ناپولی بازی را توفانی شروع کرد و در همان دقیقه پنج موفق شد دروازه حریف را باز کند؛ الیاف الماس، هافبک 22 ساله اهل مقدونیه روی ارسال کرنر سمت راست، با ضربه سر دروازه میلان را باز کرد. تلاش میزبان برای جبران در نیمه اول حاصلی در پی نداشت و بازی با همین یک گل به پایان رسید تا ناپولی برنده راهی رختکن شود.

میلان در نیمه دوم تمام تلاش خود را برای به تساوی کشاندن بازی انجام داد و شاهد حضور ژیرو هم در زمین بودیم تا در کنار زلاتان ابراهیموویچ، قدرت گلزنی میزبان را بالا ببرد. با وجود این تغییر و تغییرات دیگر از سوی پیولی، میلان در باز کردن دروازه ناپولی ناکام بود و بازی با نتیجه یک بر صفر به سود میهمان به پایان رسید. البته میزبان در دقیقه 2+90 توسط فرانک کسیه به گل رسید اما داور پس از بازبینی صحنه در VAR گل او را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد تا جشن میلانی ها ناتمام بماند.

ناپولی با کسب این پیروزی به دو هفته ناکامی خود در لیگ پایان داد و با 39 امتیاز و دو پله صعود، جای میلان را در رده دوم جدول رده بندی گرفت. روسونری هم در تولد 122 سالگی خود متحمل این شکست خانگی شد تا رتبه دوم را بعد از مدت ها از دست داده و با همان 39 امتیازی که داشت، هفته هجدهم را با رتبه سوم به پایان برساند.