پنجشنبه نهم فروردین ماه
لیگ ایران شبیه بوندس لیگا!

کاظمی: در آلمان به بازیکنان بومی بها می دهند

لیگ ایران به لحاظ کیفیت شبیه لیگ والیبال بوندس لیگاست. در آلمان هم مانند کشور ما شانس قهرمانی به سه، چهار تیم همانند فدریک هافن، فرانکفورت، برلین و ... ختم می شود. درست مثل کشور ما که از همین آغاز لیگ مدعیان قهرمانی مشخص اند.

پرویز کاظمی بازیکن و مربی سابق تیم ملی ایران که در آلمان فعالیت می کند با بیان مطلب فوق می افزاید: در آلمان اما تاکید زیاد بر روی بازیکنان بومی است. آنجا از پول های کلان خبری نیست و به بازیکنان تاپ شاغل در لیگ بیش از پنج الی هفت هزار یورو پرداخت نمی کنند. قراردادها حداکثر برای یک پروسه شش ماهه است و دلیلی ندارد که طول سال به ورزشکاران پول بدهند. در آلمان صبر و حوصله باشگاه ها و مربیان زیاد است و زیاد روی برد و باخت حساسیت خرج نمی دهند. این هم درست برعکس کشور ماست که تیمی خلق الساعه وارد لیگ می شود اما معلوم نیست که سال دیگر بتواند به تعهدات خود عمل کند.

کاظمی که سرمربی تیم دیوکا مونشن متشکل از جوانان شرق مونیخ است می گوید: تیم ما هم اینک در رده سوم بوندس لیگای 2 قرار دارد. بیشتر بازیکنان ما آلمانی هستند و بازیکنی مانند ماکسیم گرگی ازکشور اوکراین با دو متر و سه سانتی متر قد در اختیار دارند. چند بازیکن ما مانند ماکسین مالیان کاندیدای عضویت در تیم ملی جوانان آلمان هستند. از جمله لوکا که به زودی پشت خط زن شماره یک تیم ملی آلمان خواهد شد. دو تیم مستقیم از لیگ یک به بوندس لیگا راه پیدا می کنند و تیم سوم برای ورود به لیگ برتر باید به دو تیم آخر جدول بوندس لیگا پیکار کنند.

گفت و گو: جمشید حمیدی