پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نیم نگاه

یلدای ما و یلدای قهرمان ورزش

یلدا یک آیین دیرین ایرانی است که در کنار آن اهداف فرهنگی مهمی نهفته است؛ اینکه ایرانیان از دیرباز هر فصلی را دوست می داشتند و برای آغاز و پایان فصول جشن برپا می کردند، چیزی جز این واقعیت زیبا نبوده و نیست که مردمان بافرهنگ این سرزمین کهن از هر فرصتی و بهانه ای برای دور هم جمع شدن و گفتمان پرداختن، استفاده می کنند و این در واقع همان صله رحمی است که در اعتقادات مذهبی ما نیز به آن سفارش شده است.

اکنون در آغاز فصل سرد زمستان چه بهتر که برای یک بار هم که شده در طول سال به قول نویسنده ای پیدا کردن رمز وای فای، واتساپ و ... رها کنیم و از دورهمی شب چله برای دید و بازدید بیشتر بهره ببریم. این شب ها همه تاریخ به فال حافظ و خواندن شاهنامه سپری شده و چه بهتر که بزرگترهای هر خانواده و مجمعی این واقعیت فرهنگی را از یاد نبرند. بدیهی است که در این شب های سرد و با سوز و سرمای استخوان سوزش یک پیام مهم دیگر یلدا را هم مرعی سازیم و آن توجه به نیازمندان و مستمندانی است که شاید بالاپوشی برای در امان بودن از گزند سرما نداشته باشند.

در این رهگذر انتظار داریم جامعه ورزش کشور ما همانند علی دایی های معدود آستین کمک بالا بزنند و بنی آدم را اعضای یکدیگر بدانند. یلدای امسال می تواند آغازی برای قوام بخشیدن به فرهنگ زیبای یلدای ایرانیان باشد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی