جمعه دهم فروردین ماه
مشوق مربیان سازنده

علی آبادی: تمجید اتحادیه جهای بیهوده نبود

کشتی ایران نام آوران زیادی دارد اما در بین فرنگی کاران این ورزش یک نام جزو برترین های تاریخ به حساب می آید. او کسی نیست جز رحیم علی آبادی که در تازه ترین اظهارنظر خود نکات جالبی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرزر ورزشی: رحیم علی آبادی گفت: در اینکه تیم ملی کشتی فرنگی ما بهترین پیشرفت و عملکرد را در سال 2021 داشته شکی نیست و انتخاب اتحادیه جهانی نیز به جا و حساب شده بود.

رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال های نقره المپیک، نقره و برنز جهان و طلای بازی های آسیایی در کشتی فرنگی گفت عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال طلا در رقابت های جهانی نروژ اتحادیه جهانی را مجاب کرد تا از تیم ایران به دعنوان بهترین تیم کشتی فرنگی در سال 2021 نام ببرد.

وی ادامه داد: از زحمات فدراسیون کشتی به دلیل آماده سازی این تیم تشکر می کنم و هر نتیجه ای که حاصل می شود نتیجه زحمات بسیاری افراد از جمله مربیان پایه، کشتی گیران، کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی است.

علی آبادی درخصوص اینکه چگونه می توان برای حفظ این نتیجه تلاش کرد گفت: قطعا باید نیروهای جوان به تیم ملی تزریق شوند و کار سازندگی در شهرستان ها بیشتر شود و این وظیفه فدراسیون است که مشوق هایی را برای مربیان سازنده و پایه در استان ها درنظر بگیرد. ضمن اینکه باید کشتی فرنگی در استان هایی مانند اردبیل و اصفهان و ... که پیش از این مدعی بودند، بار دیگر زنده شود.

این پیشکسوت کشتی، با بیان اینکه امکاناتی که در حال حاضر فدراسیون کشتی در اختیار کشتی گیران می گذارد با امکاناتی که خودش در گذشته بعنوان یک ملی پوش در اختیار داشت بسیار متفاوت است گفت: واقعا در حال حاضر بهترین امکانات در اختیار کشتی گیران قرار دارد و یک کشتی گیر چه از نظر اسکان، چه از نظر تغذیه و چه از نظر مربیان بدنساز، ماساژو و سایر موارد در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: در زمان ما امکانات مثل امروز فراهم نبود، اما ما با اراده و تمرینات سخت روانه مسابقات جهانی می شدیم.

علی آبادی در بخشی از صحبت های خود اشاره به معضل بزرگ دوپینگ کرد و گفت: متاسفانه دوپینگ در بین ورزشکاران کشورها رواج پیدا کرده و شناسایی آن نیز سخت شده و باید با این معضل به صورت جدی برخورد کرد و می بینید که برخی از مدال هایی که در سال های گذشته بدست آمده از سوی مقامات کمیته ملی المپیک یا اتحادیه جهانی به خاطر دوپینگ پس گرفته می شود.

این پیشکسوت قدیمی کشتی فرنگی در مورد مربیگری در کشتی گفت: اول در مورد خودم بگویم، به نظر پس از قهرمانی نباید بلافاصله به سمت مربیگری می رفتم و این دو موضوع کاملا باهم متفاوت است و اگر کسی می خواهد مربی شود باید حتما دوره های مخصوص آن را ببیند، به عنوان مثال زین الدین زیدان بهترین بازیکن فوتبال جهان در زمان خودش وقتی خواست به سمت مربیگری برود دو سال وقت گذاشت و پس از آن توانست نتایج درخشانی را کسب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان عضوی از جامعه کشتی اعتلاء و سربلندی آن را می خواهیم و هر موقع که کشتی در میادین جهانی افتخارآفرین می شود باعث سربلندی ما نیز خواهد بود.