پنجشنبه نهم فروردین ماه
مجوز حرفه ای باشگاه ها چگونه خواهد بود

سنگ پیش پای پرسپولیس و استقلال

شرایط حضور باشگاه های ایرانی در جام قهرمانان آسیا چگونه خواهد بود و مجوز حرفه ای به کدامین تیم تعلق می گیرد؟

بر اساس اخبار موثق باشگاه‌هاى داراى بدهى قطعى شرایط لازم براى اخذ مجوز حرفه‌اى را ندارند و با توجه به اینکه مهلت ثبت مدارک 10 مهرماه سال 1400 بود پرسپولیس تا این تاریخ اقدام به پرداخت بدهى‌هاى قطعى خودش در پرونده گابریل کالدرون و دستیاراتش نکرده اما کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌اى ایران صلاحیت این باشگاه را با وجود داشتن بدهى قطعى تایید کرده و حالا این مسئله مى‌تواند براى فدراسیون فوتبال هم گران تمام شود. در واقع می‌توان عدم پرداخت بدهی کالدرون آرژانتینی را رمز حذف این تیم از آسیا دانست.

تفاوت وضعیت باشگاه استقلال در بخش بدهى‌ها در این است که مواردى همچون پرونده استراماچونى، دیاباته و … هنوز در وضعیت رسیدگى قرار دارند و در این مرحله بدهى قطعى به شمار نمى‌روند و استقلال در این بخش مشکلى نداشته است. با این حال در روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال، نیز مشکل عدم ارائه برخى از مدارک مثل رقیب دیده می‌شود.

وجود نواقصى در صورت‌های مالی و گزارش حسابرسی که مى بایست در خردادماه سال 1400 آماده مى‌شد یکى از مشکلات موجود در مدارک استقلال است.

مدیرعامل فعلى این باشگاه فعالیت خودش را از 3 مهر آغاز کرده و امکان ثبت مدارک تنها تا 10 مهر وجود داشته اما مدارک مالیاتى و حسابرسى این باشگاه پیش از این آماده نشده بود.

نویسنده: فرشید صادق زاده