جمعه دهم فروردین ماه
مربی ایتالیایی، کارشناس ایرانی

سیف زاده: والیبال بانوان به تغییر نسل نیاز دارد

چند روزی است که آلسندرا کمپدلی مربی با تجربه ایتالیایی به ایران آمده است و در نشست هایی با رئیس فدراسیون والیبال به نقطه نظرهای مشترکی دست یافته است.

داورزنی از برنامه هشت ساله برای بانوان ایران گفت و کمپدلی هم از انگیزه هایی که در وجود ورزشکاران دختر ما موج می زند به نیکی یاد کرد اما ادامه کار این مربی چگونه باید باشد؟

راضیه سیف زاده بازیکن سابق تیم ملی و مدرس فدراسیون جهانی والیبال ضمن استقبال از حضور مربی ایتالیایی برای تیم ملی بانوان ایران می گوید مربی خارجی در دراز مدت جواب خواهد داد آن هم در صورتی که به وی اجازه بدهند برنامه های خود را اجرا کند و گرنه اگر مانند خانم مائدا باشد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

آنچه که در بدو کار مربی ایتالیای باید مدنظر قرار گیرد تغییر نسل بازیکنان تیم ملی است. چون در حال حاضر برخی از بازیکنان ما از مرز 34 سالگی گذشته اند.

مائده برهانی، مهسا صابری، شبنم علیخانی، پوران زارع و... بازیکنان خوبی هستند ولی برای داشتن یک تیم ملی جدید باید سرمایه گذاری جدیدی را برای بازیکنان جوانی انجام بدهیم که تازه در راه قهرمانی گام بر می دارند.

اعتقاد من بر این است که یک گروه با ظرفیت بالا تحت نظارت خانم کمپدلی قرار بگیرد چون موفقیت ها اتفاقی به دست نمی آید.

سیف زاده در پاسخ به پرسش ما که آیا نائب رئیس جدید فدراسیون والیبال از ایشان دعوت همکاری کرده یا نظری از وی خواسته است می گوید تا کنون هیچ دعوتی از من به عمل نیامده و برخی از افراد مانند بنده یکه و تنها به راه خود می رویم. 12 سال مدرس فدراسیون جهانی هستم اما انگار نه انگار که من هم عضوی از والیبال این مملکت هستم.

سیف زاده درباره انتخاب محمود افشاردوست به عنوان مدرس جدید فدراسیون جهانی می گوید: خیلی از آقایان معرفی شده بودند ولی با بازنشستگی دکتر ابراهیم از بابت انتخاب آقای افشاردوست بسیار خوشحال هستند چون ایشان یک والیبالی صرف است ولی بای دید خروجی کار در نهایت چه می شود. در آفریقا چنان تعصبی روی مدرسان خود دارند که اجازه نمی دهند پای هیچ بیگانه ای به کلاس های آنان برسد و ای کاش که ما هم این علاقه و حمایت ها را کنار خود داشتیم.

نویسنده: جمشید حمیدی