جمعه سی و یکم فروردین ماه
آقایی سپاهان در نیم فصل اول لیگ والیبال

موجی در سطح ساکن یک رویداد

لیگ برتر والیبال کشور به عنوان مهم ترین رویداد داخلی این رشته نیم فصل اول خود را پشت سر گذاشت و سپاهان اصفهان در صدر ایستاد.

نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در پی انجام 91 مسابقه به توقف گاه موقت رسید و سپاهان اصفهان که یکه تاز مطلق می نمود در روز آخر با نمایش مشتی جوان گمنام در تیم آذرباتری ارومیه غافلگیر شد اما شکست این تیم به مثابه سنگی بود که از سوی بازیکنان جوان بر سطح ساکن لیگ پرتاب شد تا موجی به وجود آید که در والیبال انگیزه نقش مهمی در تعیین سرنوشت دارد. با این همه شاگردان رحمان محمدی راد 12 مسابقه را بدون شکست پیش بردند و اگر چه دست این مربی از نظر داشتن مهره های با تجربه پر بود اما می دانیم که اداره و هدایت یک تیم پر ستاره آن هم بازیکنانی که دور دنیا را گشته اند کار آسانی نیست که البته تا اینجای کار کادر فنی سپاهان موفق عمل کرده اند.

حواشی اندر حواشی

نیم فصل را در شرایطی پشت سر گذاشته ایم که لیگ بدون تماشاگر هم پر از حاشیه بود. ضعف های داوری و نا آگاهی برخی از ناظران و بد قلقی پاره ای از بازیکنان حواشی زیادی را به وجود آورده بود. به راستی اگر قرار باشد مسابقات در سالن های مملو از تماشاگر برگزار شود تکلیف چه می شود.

نیازی نیست که در این زمینه موشکافی بیشتری به خرج بدهیم اما از یک فدراسیون با تجربه بعید است که فکر کند کارهای مهم از عهده هر فردی بر می آید.

پدیده نیم فصل

لیگ ما با وجود بالای یکصد میلیارد هزینه پدیده ای که نو ظهور باشد در نیم فصل نخست بروز نداد و تک و توکی از بازیکنان خودنمایی کردند تا ثابت کنند والیبال یک ورزش دیر محصول است. نگاهی به بازیکنانی چون محراب ملکی، سعید رنجبر، محمد بربست، آرمان احمدی و... این واقعیت را به خوبی اثبات رساند اما یک بازیکن جهش وار به سوی تعالی می رود. او پوریا حسین خانزاده ملی پوش نوجوانان است که در تیم هراز آمل چهره می شود.

نگاه والیبال ما باید به امثال این بازیکنان باشد ولی در بعد گروهی تیم راهیاب ملل مریوان را پدیده می دانیم. گروهی گمنام با یک مربی بی ادعا و بدون حاشیه یقه بسیاری از تیم های صاحب نام کشور را گرفتند و در رده پنجم جدول ایستادند. مربی خوب یعنی این که بتواند از بازیکنان جوان و کم نام و نشان بازی بگیرد.

نویسنده: جمشید حمیدی