پنجشنبه سی ام فروردین ماه
برای تصویت اساسنامه فدراسیون فوتبال

درخواست هیات های استانی از رئیس مجلس

گردهمایی روسای هیات های فوتبال سراسر کشور به میزبانی اصفهان در حالی به پایان رسید که روسای هیات های فوتبال نامه ای را خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته و در این نامه خواستار حمایت ویژه مجلس در جهت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال شدند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی به نقل از سایت رسمی فدراسیون متن نامه به شرح زیر است:
جناب آقای محمد باقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و عرض احترام
به استحضار می‌رساند فوتبال ایران یکی از قطب‌های فوتبال قاره کهن به شمار می‌رود که در تاریخ پرشکوه این سرزمین برای همیشه به یادگار خواهد ماند.
در طول چند سال گذشته اما این ورزش پرطرفدار که بی تردید ورزش اول کشور به لحاظ محبوبیت و فراگیری به شمار می‌آید با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

 فراموش نمی‌کنیم که نگاه سیاسی به فوتبال سبب شد تا فدراسیون کشورمان در دهه ۸۰ خورشیدی با تعلیق رو به رو شود.
جدا از ضررهای فنی و مدیریتی که فوتبال در سرتاسر ایران با آن مواجه شد، در عرصه بین‌المللی نیز آن اتفاق سبب شد تا چهره کشور مخدوش شود و سال‌ها طول کشید تا بتوانیم آن آسیب را کمی ترمیم کنیم.

حالا در مقطعی دیگر گویی تاریخ دوباره در حال تکرار است و کام پیروزی‌های اخیر تیم‌های ملی مردان، زنان، فوتسال و فوتبال ساحلی دوباره می‌رود که تلخ شود.
تیم ملی در آستانه ثبت سریع‌ترین و ارزان‌ترین صعود به جام جهانی است و دختران فوتبال‌مان نخستین بار در تاریخ این کشور عازم جام‌ ملت‌های آسیا هستند.
بیش از یک سال از روزی که اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به عنوان عصاره نخبگان فوتبال کشور اساسنامه به عنوان رکن رکین و قانون اساسی فدراسیون را به تصویب رسانده‌اند گذشته است.
در این مدت فیفا عالی‌ترین سازمان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر فوتبال جهان نیز به همراه دولت جمهوری اسلامی ایران این اساسنامه را تصویب کرده‌اند و حالا نوبت به عصاره‌ی ملت و نمایندگان خانه‌ ملت رسیده است.
تجربه‌ی این سال‌ها موید آن است که مجلس شورای اسلامی دغدغه‌ای جز سرافرازی ایران ندارد. حال در این مقطع که سختی‌های اقتصادی در اثر تحریم‌های ظالمانه، مردم ایران را دچار مشکلاتی کرده است.

از نمایندگان مجلس انقلابی می‌خواهیم که به یاری فوتبال ملی بیایند تا جشن صعود و تصویب اساسنامه سبب شادکامی مردم ایران‌مان باشد.

این خواسته خادمان فوتبال ایران در هیات‌های فوتبال استانی سراسر کشور است که با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت یک ساله فدراسیون جهانی فوتبال امیدواریم به اجابت نمایندگان مردم در خانه ملت برسد تا دوباره فوتبال کشور مثل گذشته در این شرایط حساس وارد چالش حقوقی نگران‌کننده با نهادهای بین‌المللی حاکم بر فوتبال جهان نشود.
لذا خواهش ما از حضرت عالی و همکاران شما آن است که روند اعلام وصول و تصویب اساس‌نامه فدراسیون فوتبال را تا پیش از پایان موعد مقرر در دستور کار قرار دهید.