جمعه دهم فروردین ماه

کوهنوردان با تجهیزات کامل صعود کنند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی کوه‌ها و ارتفاعات کشور گفت:هفته‌ جاری زمان مناسبی برای کوهنوردی است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی کوه‌ها و ارتفاعات کشور گفت:هفته‌ جاری زمان مناسبی برای کوهنوردی است اما کوهنوردان با درنظر گرفتن کاهش دما و وزش بادی که طی امروز (۴دی‌ماه) و بارشی که در روز چهارشنبه (۸دی ماه) خواهیم داشت، تجهیزات کامل همراه داشته باشند.

ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: به دلیل اینکه در هفته جاری بارش خاصی در ارتفاعات نداریم و تنها پدیده‌ای که برای امروز(۴دی‌ماه) می‌توان پیش‌بینی کرد وزش باد است،این هفته زمان مناسبی برای کوهنوردی است.

وی افزود:در این هفته بارندگی خاصی اتفاق نخواهد افتاد و  به شکل قابل توجهی کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و کوهنوردان باید برای صعود تجهیزات کامل را همراه داشته باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره بارندگی در ارتفاعات زاگرس گفت: روز چهارشنبه (۸دی‌ماه) در زاگرس مرکزی و ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات خوزستان شاهد بارش خواهیم بود.

ضیاییان در پایان یادآور شد: شرایط جوی برای کوهنوردی مساعد است. فقط کوهنوردان باید کاهش دما و  وزش باد در روز شنبه (۴دی‌ماه) و بارشی که در ارتفاعات زاگرس مرکزی داریم را در نظر بگیرند و تجهیزات کامل همراه داشته باشند.