شنبه یکم اردیبهشت ماه

منصوریان: روی گنج خوابیده‌ایم اما پول نداریم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با انتقاد از شرایط مالی این باشگاه گفت: روی گنج خوابیده‌ایم اما پول نداریم.

علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل فولاد گفت: تفاوت ما با فولاد مسائل مالی و آرامشی است که آنها دارند. مشکلات مالی تأثیر زیادی دارد و متأسفانه آبادان عادت کرده همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم به چه کسی تبریک بگویم، چون شکل فولاد در 15 سال گذشته تغییر کرده و تبدیل به شخصیت پایدار شده است. از امکانات ورزشی گرفته تا سه استادیوم دست به نقدی که دارند. باید دست کسی که این امکانات را فراهم کرده است، بوسید. هر مدیری که به فولاد آمده، پشت سر این ایده مانده است، ولی طبق بند و تبصره‌ای که قانون بی‌خودی است، کسی به نفتِ طفلکی نمی‌تواند کمک کند.

منصوریان یادآور شد: چندین بار با مسئولان پالایش و پخش نفت که از دوستان من هستند، جلسه برگزار کرده‌ام. یکسری قوانین که مثل کِش در دست و پای مسئولان باقی مانده و به نظرم این قانون بی‌عقلی بوده است. روی گنج خوابیده‌ایم ولی یازده هفته است پول نداریم. نمی‌شود یک مرد پنج، شش ماه پول برای خانواده‌اش نبرد. بازیکنان ما جوان هستند و قراردادشان از هفتاد میلیون آغاز می‌شود و دو، سه بازیکن قرارداد بالای دو میلیارد و خورده‌ای دارند. یکی از اینها طالب ریکانی است که محبت کرده و مانده است، بازیکنی که می‌دانستم استقلال به او 10 میلیارد می‌داد. متأسفانه تیم ما از آن طرف دیوار از غیرت افتاده است. شما آثاری از تبعات مالی در تیم  ما نمی‌بینید. فرماندار شهر همه کار کرد که مصوبه بگیرد ولی نتوانست. نمی‌خواهیم 400،500 میلیارد داشته باشیم و همین که 40 میلیارد داشته باشیم کافی است. در حال حاضر فقط 20 میلیارد می‌خواهیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان در رابطه با بازی تیمش با فولاد گفت: تجربه دربی خوزستان نداشتم و این افتخار را پیدا کردم که در دربی خوزستان حضور داشته باشم، جایی که معدن فوتبالیست است. تفکرات گروه ما به گروه جواد نکونام می‌خورد، فوتبال امروز فیزیکی بود و می‌دانستیم یک اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد. فولادی‌ها شاید در باکس ما نیامدند ولی بیرون از باکس موقعیت داشتند، ما هم چنین موقعیت‌هایی داشتیم و اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم به گل برسیم.

منصوریان افزود: به بازیکنانم گفتم بازی یا یک بر صفر تمام یا با قدرت صفر - صفر می‌شود. به نکونام و تیمش تبریک می‌گویم چون از زمانی که بازگشته، تیم خوبی درست کرده است. تیمی که می‌خواهد با فولاد بازی کند، باید وقت زیادی بگذارد و ما هم زمان خیلی زیادی را برای دیدار با فولاد گذاشته بودیم. وقتی شیمبا و پاتوسی را از بازی خارج کردیم به هدف‌مان رسیدیم. قول داده‌ایم یک خانواده باشیم و بتوانیم به بهترین نحو تیم را جلو ببریم. می‌دانم حوصله‌تان از مسائل مالی سَر آمده، ولی دردمان است. نمی‌توانید بهترین ماشین را بدون بنزین داشته باشید، الان ما ته مانده گازمان را استفاده می‌کنیم.

منصوریان گفت: از فدراسیون فوتبال عاجزانه خواهش می‌کنم تعریف کند کار داور چهارم چیست. آیا داور چهارم مبصر کلاس است؟ یک سال است این مشکل را داریم. داور چهارم به جای اینکه بازی را نگاه کند همه‌اش چپ و راست من و نکونام را نگاه می‌کرد. بازیکنم اشتباه کرد و به او گفتم بی‌شعور! داور چهارم به داور وسط بی‌سیم زده که منصوریان به بازیکن تیمش گفته بی‌شعور، به شما چه ارتباطی دارد؟ مگر در لیگ انگلیس و دیگر لیگ‌های اروپایی به داور چهارم اجازه می‌دهند که در هر موضوعی دخالت کند؟ با داوران چهارم این مشکل را پیدا کرده‌ایم که مدام می‌خواهند در جریان کار دیده شوند که مثلا در حال رفتن به سمت خانه بگویند آیا ما را دیدید؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی من را صدا زدند تصور کردم کسی روی نیمکت حرفی زده است، بعد گفتند شما به بازیکنان‌تان گفته‌اید بی‌شعور! اگر قرار است موشکافانه دقت کنید هر بازی باید 8 نفر از روی نیمکت‌ها اخراج شوند. به بازیکن خودم روی پاس اشتباه چیزی گفتم، شرایط عصبی و « لاکتیک سرم» بالاست و اصلا مدیریت ندارم. آقای افشاریان! داور چهارم را توجیه کنید. در 20 سال گذشته کجا دیدید مربی کارت بگیرد؟ چرا از خرمشهر داور چهارم می‌گذارید؟ او اصلا نمی‌خواهد داور چهارم باشد، اصلا از مازندران و تبریز داور چهارم بیاورید. این داور چهارم پارسال تمرکز تیم من را بهم ریخت. وقتی این سبقه را دارد، چرا او را داور چهارم می‌گذارید؟

سرمربی صنعت نفت گفت: در لیگ‌های معتبر می‌بینید بازیکن پرخاش می‌کند و داور است که مدیریت می‌کند. بخشی از داوری بازی امروز را ایشان انجام داد! داوران چهارم ما توجیه نیستند و بیشتر می‌خواستند در جریان بازی باشند. در رختکن به ما گفتند همین داور تمرکز همه را بهم ریخته است. دقیقه 81 امیدوارم اشتباه کرده باشم ولی گفتند پنالتی رخ داده است، اگر پنالتی بوده باشد، سه امتیاز ما گرفته شده است. برادران حیدری با صلابت قضاوت می‌کنند و اگر اشتباه کرده باشند، در این اوضاع بی‌پولی این سه امتیاز فشار زیادی وارد می‌کند.

وی به اینکه تیمش دو، سه بازیکن خلاق دارد ولی چرا خلق موقعیت ندارند و مثل اینکه تفکر کارلوس کی‌روش را پیاده می‌کند، پاسخی نداد.