پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
80درصد کاراته کاهای ما مدال گرفتند؛

طباطبایی: با اقتدار در بازی های آسیایی حضور خواهیم یافت

گروه کاراته ایران متشکل از صد نفر راهی پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان شد و این یک اتفاق نادر و خوشایند بعد از شیوع کرونا در کشور ما بود که با موفقیت انجام شد.

حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق افزود: کاراته کاهای ایران با پرواز اختصاصی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند. هدف این بود که قهرمانان ایرانی در فرودگاه امارات به مدت 21 ساعت متوقف و معطل نشوند. علی ایحال آنچه که به دست آمد، این بود که حدود 80درصد از ورزشکاران ایرانی مدال گرفتند. البته ما با تمام ظرفیت به میدان رفته بودیم و برخی از کشورها به دلیل کمبود نیروی انسانی یا مسایل مالی قادر به شرکت دادن نفرات بیشتر نبودند. ما به دنبال محک زدن جدی کاراته کاهای ما در بخش های نوجوانان، جوانان و امید بودیم و آنچه که دختران ما به دست آوردند، به اثبات رسید که در کنار ورزش همگانی در بخش ورزش قهرمانی نیز پتانسیل بالایی دارند. موضوع قابل ذکر در این اعزام، موفقیت کاتاروهای ایرانی بودند. ما به طور معمول در کمیته همیشه جزو مدعیان بودیم اما مدال هایی که به دست آمد نشان داد که نگاه شورای فنی فدراسیون کاراته منطقی و اثرگذار بوده است.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه گفت: 14 طلا، 10 نقره و 15 برنز رهاورد قهرمانان کاراته بود. کاتای تیمی و انفرادی پسران و دختران ما مدال های ارزشمندی گرفته اند. اما برخی انتقادها معطوف به تیم بزرگسالان بود که در روز آخر شش فینالیست داشتیم که یک طلا نصیب ما شد. واقعیت این است که توقع خود ما از کاراته بزرگسالان بیشتر بوده. کمااینکه از تیم جوانان هم انتظار بیشتری داشتیم. ولی معتقد هستم که چه آنهایی که مدال گرفته اند و آنانی که دستشان از رسیدن به سکو کوتاه مانده، نباید مغرور یا مایوس شوند. ما کاری را آغاز کرده ایم که منتهی به اعتلای کاراته ایران در سطح جهان خواهد بود.

اتفاقاتی به هر حال در کوران مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد مثلا خانم خاکسار در ثانیه آخر مغلوب حریف ویتنامی شد که صاحب مدال طلای وزن خودش شده بود. بار دیگر این نکته را اشاره کنم که چنین اعزامی بعد از کرونا سنگ محک جدی برای داشته های کاراته ما بود. ما هفته آینده از طریق کمیته فنی عملکرد ورزشکاران اعزامی را وزن به وزن وارد بررسی قرار خواهیم داد تا برای بازی های آسیایی چین، قهرمانی آسیا در ازبکستان و کشورهای اسلامی با اقتدار روی تشک برویم و از نام کاراته ایران و از شأن و اعتبار پرچم کشورمان دفاع کنیم.

طباطبایی در پاسخ به پرسش ما که آیا تغییراتی در کادرفنی تیم ها صورت خواهد گرفت، می گوید: این مساله را هم در نشست کمیته فنی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گفت و گو: ج – دوستدار