پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
فینال تک بازی چه معنی دارد؟

محمدی راد: ارزشی برای نظریات باشگاه ها قائل نیستند

تیم والیبال سپاهان اصفهان قهرمان نیم فصل باشگاه های برتر کشور شد. این تیم با 12 پیروزی و یک شکست با سرمربیگری رحمان محمدی راد گام به نیم فصل دوم می گذارد. آنچه در پی می آید گزیده ای از صحبت های محمدی راد درباره لیگ و باقی قضایاست.

شرایط در دور برگشت دشوارتر می‌شود و روی کیفیت لیگ‌ تأثیر می‌گذارد. در سفرهای زیاد، مصدومیت‌ها بیشتر می‌شود. وقتی بازیکنانی که باشگاه برایشان هزینه کرده است مصدوم شوند، سرمایه‌گذاری به هدف و نتیجه دلخواه نمی‌رسد. طبق آیین‌نامه، لیگ باید با 12تیم و رفت‌وبرگشت برگزار شود. مرحله پلی‌آف هم باید 2بازی از 3بازی باشد. در شروع لیگ حرف از لیگ 16تیمی بود. اگر قزوین و اردکان انصراف نمی‌‌دادند، لیگ 16تیمی بود؛ براساس چه قانونی؟ با این حال فدراسیون تصمیم گرفت لیگ را با 14تیم برگزار کند. با توجه به زمانی که برای برگزاری درنظر گرفته بودند، می‌دانستیم که نمی‌‌توانیم لیگ را با کیفیت برگزار کنیم. نامه زدیم و معترض شدیم ولی توجهی نکردند. تعطیلی 3هفته‌‌ای به‌خاطر حضور فولاد سیرجان در جام باشگاه‌های جهان هم زمان برگزاری را کمتر کرد. از 12دی تا 25اسفند بدون یک استراحت باید بازی‌ها را ادامه بدهیم.

مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی را 2 از 3 برگزار می‌‌کنند ولی فینالی که گل بازی‌هاست‌ تک‌بازی برگزار می‌شود! تماشاگران و هواداران علاقه دارند فینال 3 از 5 باشد، عین ایتالیا و دیگر لیگ‌های معتبر. چرا این کار را می‌کنند، چون می‌خواهند مسئول دعوت کنند و جایزه بدهند. ما برای قهرمانی خودمان یک درصد شانس قائلیم و می‌خواهیم از این یک درصد استفاده کنیم. اگر ما در صدر هم نبودیم، من همین نظر را داشتم. قشنگی لیگ به پلی‌آف و فینال است.

مسئولان بین خودشان جلسه‌ای برگزار می‌کنند، تصمیمی می‌گیرند و اعلام می‌کنند. این نقطه‌ضعف باشگاه‌هاست که اتحادیه ندارند. باشگاه‌ها که سرمایه‌گذاری می‌کنند، ملی‌پوش تربیت می‌کنند، فدراسیون و والیبال را تامین می‌کنند، نظرشان اهمیت ندارد. ما 200میلیون تومان ورودیه می‌دهیم، علاوه بر مالیات همه اعضای تیم 10درصد از مبلغ قراردادشان را به فدراسیون می‌دهند. چرا نباید نظرات ما مهم باشد.

حتی برای حفظ منافع بعضی از اشخاص. برای اینکه یک بازیکن بتواند بازی کند، یک تبصره اضافه می‌کنیم و قانون را زیر سؤال می‌بریم. آیین‌نامه تصویب می‌کنیم ولی هر جور که دلمان می‌خواهد تغییر می‌دهیم. نمایندگان باشگاه‌ها در جلسات نظرات‌شان را اعلام می‌کنند ولی بحث اینجاست که هیأت‌رئیسه و کادر فنی که آیین‌نامه را تصویب می‌کنند، نظرات آنها را ملاک قرار می‌دهند؟‌