جمعه دهم فروردین ماه
جبهه گیری های عجیب در والیبال باشگاهی

ورزش حرفه ای؛ دعوای آماتوری

نیم فصل اول لیگ برتر والیبال در شرایطی به پایان رسید که تیم ها و باشگاه ها به جای رسیدگی به مشکلاتی که با آن دست به گریبان بوده اند، اغلب وقت خود را به جدل های رسانه ای گره زده اند تا جایی که دوستان قدیمی به مخالفان جدید تبدیل شده و جبهه های عجیبی علیه هم گرفته اند.

ورزش حرفه ای البته که با منافع آدم ها و تشکل ها گره خورده است و نباید آماتوری با مهمترین رویداد داخلی کشور برخورد کرد، اما اگر فدراسیون والیبال یک سازمان لیگ قوی و مبتنی بر حضور کارشناسان داشته باشد، از همان روز اول فرمتی به طور کارشناسی تعیین کرده و اجازه نمی داد برخوردهای مناسبتی و موسمی خانواده والیبال را مقابل همدیگر قرار دهد.

به گزارش البرز ورزشی؛ محمدرضا تندروان از مربیان تراز اول والیبال کشور و سرمربی شهرداری ارومیه درخصوص علت مخالفت این تیم با اجرایی شدن روش نخست در دور برگشت لیگ برتر والیبال گفت: زمانی که درخصوص شیوه برگزاری لیگ برتر از باشگاه‌ها نظرسنجی شد، مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه در جلسه حضور داشت و قطعا نظر ایشان، نظر من هم بود.

وی افزود: به شخصه فکر می‌کنم برخی دوستان حساب و کتاب کرده‌اند و بعد نظر خود را اعلام کرده‌اند. در واقع آن‌ها به شکلی لج‌بازی کردند. اما در شرایط کنونی کرونا، صلاح به برگزاری دور برگشت به روش دوم بود. چون اگر شرایط بر همین منوال پیش رود، احتمال تعطیلی لیگ هم وجود خواهد داشت. درصورتی که دو هفته قرنطینه برای بازی‌ها در نظر گرفته شود، عملا لیگ تعطیل خواهد شد.

سرمربی شهرداری ارومیه با تاکید بر این که شاید متمرکز بودن، موقعیتی برای خروج لیگ برتر از بحران ایجاد می‌کرد، ادامه داد: در صورتی که لیگ متمرکز می‌شد، تیم‌ها می‌توانستند بعد از سه هفته بازی، ریکاوری داشته باشند ولی در حال حاضر همه تیم‌ها مدام در حال سفر هستند. به‌طوری که تیم شهرداری ارومیه برای یک سفر ساده به یک شهر نزدیک، دو روز درگیر هستیم و قطعا به دنبال کم شدن سفرها بودیم. از این که برخی نتوانستند با دید کارشناسانه به ماجرا نگاه کنند، متاسفم. از نظر سود و زیان برای تیم فرقی نمی‌کرد و حتی شاید شیوه نخست برای تیم ما بهتر بود ولی مطمئنم که شیوه نخست در روند کاری همه تیم دور برگشت در تاثیر منفی خواهد گذاشت. در هر صورت امیدوارم لیگ امسال با سلامتی به پایان برسد.