جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

دغدغه های این روزهای ورزش

در روزهایی که وزیر ورزش برای رسیدگی به امور این وزارتخانه شبانه روز هم کار کند، وقت کم می آورد، در پیش بودن بازی های آسیایی گوانگجو و تنگناهای موجود در فدراسیون های ورزشی نگرانی های بسیاری را به وجود آورده است؛ چرا که نزدیک به 10 فدراسیون ما فاقد رئیس بوده، بحث صلاحیت کاندیداها و وسواسی که به طور معمول در این باره وجود دارد، به اصطلاح قوز بالای قوز شده است.

در صورتی که به دلیل اهمیتی که بازی های آسیایی همانند المپیک برای ورزش کشورها دارد، برنامه ریزی ها برای کسب مدال ها و عناوین قاره ای یک پروسه چهارساله را در بر می گیرد. در این هنگامه با اینکه دبیرکل کمیته ملی المپیک از پرداخت با میانگین 120 درصدی به فدراسیون های ورزشی سخن می گوید، اما طبیعی است که توزیع 50 میلیارد تومان بین فدراسیون هایی که ذیحق در اعزام به بازی های گوانگجو می دانند، مبلغ چشمگیری نباشد. به همین دلیل اعتقاد داریم که وزیر ورزش به جای رفتن به شهرستان ها و اقصی نقاط کشور به طور فورس ماژوری به فدراسیون های صاحب شانس در کسب مدال بازی های آسیایی بپردازد. از سویی دیگر انتخابات فدراسیون ها هم باید عاری از هر نوع تضییق و گرایش صورت گیرد چرا که افراد منتخب باید طبق قانون چهارسال سکانداری فدر اسیون ها را برعهده بگیرد.

با توجه به کوه مشکلاتی که در ورزش کشور وجود داشته و دارد، باز هم مانند روزهای اول انتخاب دکتر سجادی معتقدیم که ایشان باید مشاوران و کارگروه های بسیار قوی ای داشته باشد تا بتوانند در سایه تدبیر و همدلی مشکلات عدیده این برهه را برطرف سازند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی