شنبه یکم اردیبهشت ماه

چگونه پرسپولیس  و استقلال به آرامش رسیدند؟

در حالیکه حال و روز فوتبال خوب نبود و طبق تهدیدهای کنفدراسیون فوتبال آسیا دو تیم پرسپولیس  و استقلال در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داشتند، ناگهان یک خبر خوب حال فوتبال و دو تیم پرسپولیس و استقلال و اهالی فوتبال را خوب و میزان کرد. گرچه این حال خوب فعلا نسبی است، اما دریچه ای برای راهیابی به آرامش مطلق باز گشایی شده است.

برای خیلی ها جای تعجب دارد چگونه کار رو دست مانده پنج تا شش سال گذشته به چه طریق با یک نشست صبح تا شب ناگهان حل شد.

این نکته حتی برای رسانه ها هم تعجب آور تلقی شد، اما واقعیت این است که اگر نگاهی به بدنه اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای انداخته شود، خواهید دید که چرا  وچگونه ره صد ساله به صورت یک شبه در مسیر حل و فصل قرار گرفت.

در بدنه کمیته صدور مجوز حرفه ای نفراتی قرار گرفته اند که اولا از جنس فوتبال و از جنس ورزش هستند.

دوما این افراد به زبان قانونی فوتبال کاملا آشنا هستند.

سوما، از استخوان خرد کرده های فوتبال به شمار می آیند که به پیچ وخم های فوتبال آشنا وبه مسیرهای فرار از بحران آشنا واگاه هستند.این نفرات با یاری گرفتن از نیروهایی که در حال حاضر در نهادها ووزارتخانه ها و اصولا در کار اجرایی صاحب منصب هستند، ره صد ساله را کوتاه و یک شبه به ساحل فرار از بحران هدایت کردند.انگاه که کار دست اهلش باشد،زمانیکه مرد کارزاز به میدان دعوت شود، وقتی که بر اساس مطالعه و کنکاش وشایستگی صندلی کار به اهلش سپرده شود، آرامش به عنوان رفیق فابریک گام به گام همراه خواهد بود. اکثریت اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای از این جنس هستند. بی جهت مردان کارزار را که معدنی از تجربه را همراه دارند، کنار نزده و شایسته سالاری را فدای روابط نسازیم.

نویسنده: اکبر عزیزی