جمعه هفتم اردیبهشت ماه

دور زدن قانون در صدور آیدی کارت ها

با آنکه ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیکی پرسپولیس به صورت قانونی انجام گرفته و حتی آیدی کارت آنها ثبت شده است، اما سازمان لیگ از صدور کارت بازی ممانعت ورزید تا دو بازیکن تاجیکی پرسپولیس به بازی امروز مقابل سپاهان نرسند.

دلیل این امر بدهی باشگاه پرسپولیس ذکر شده است. اما مشابه همین حرکت در گذشته نه چندان دور برای ژستد ویامگا پیش آمد که سازمان لیگ با دل و جان کارت این دو بازیکن را صادر کرد.

نقل قولی از آل اسحاق مشاور سازمان لیگ این است: طبق قانون ژستد و یامگا حق بازی در تیم استقلال را نداشتند چون مسیر قانونی برای انجام بازی طی نشده بود اما معاون وزیر ورزش طی نامه ای به سازمان لیگ توصیه کرد که برای صدور مجوز بازی دو بازیکن خارجی استقلال(ژستد ویامگا) مساعدت شود.

به این ترتیب دو بازیکن غیر مجاز با یک دست خط به بازیکن مجاز تبدیل شده اند.

باز به نقل از صادق درودگر عضو سازمان لیگ می نویسیم: از وزارت ورزش نامه ای به سازمان لیگ آمد مبنی بر اینکه مجوز بازی دو بازیکن خارجی استقلال برای دو هفته صادر شود تا ضمانت نامه های بانکی آن ها آماده شود. (دو هفته شد، شش هفته)

قصد ورود به خطا های صورت گرفته را نداریم. نمی خواهیم به موضوع دو بازیکن خارجی پرسپولیس که کارت بازی برایشان صادر نشده ورود پیدا کنیم، گرچه بی قانونی در نهاد اجرایی فوتبال پر شمار است اما سوال این است قانونی که تدوین شده و ضمانت اجرایی پیدا می کند فقط برای یک نفر و یک باشگاه است یا در بر گیرنده کل جامعه فوتبال خواهد بود.؟

چرا درخصوص بازی کردن و صدور مجوز بازیکنان خارجی استقلال با بازی نکردن و عدم صدور مجوز بازی بازیکنان خارجی پرسپولیس که هر دو مورد شباهت دارند این مقدار تفاوت دیده می شود.

آیا این دور زدن قانون نیست؟

نویسنده: اکبر عزیزی