شنبه یکم اردیبهشت ماه
رقابت رئیس و نایب رئیس در انتخابات؛

مهم منافع ملی کبدی است

با اعلام وزارت ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی با حضور دو کاندیدای مطرح روز 14 دیماه برگزار خواهد شد تا کبدی در فاصله یازده ماه تا بازی های آسیایی هانگ ژو چین به ریل اصلی بازگردد .

آنگونه که امور مجامع وزارت ورزش و جوانان روز گذشته اعلام کرد عباس اورسجی و سعید مقدم بقا دو کاندیدای مورد تایید وزارت ورزش و جوانان هستند که باید در روز 14 دیما نظر مجمع را به سوی خود جلب کنند و در نهایت یکی از این دو نفر بر مسند ریاست فدراسیون کبدی تکیه خواهد زد.

در یک نگاه کلی باید این اتفاق را به فال نیک گرفت و به خانواده بزرگ کبدی تبریک گفت که از بین دو مدیرنام آشنا یک نفر را برای 4 سال آینده این رشته اصیل و مدال آور انتخاب خواهند کرد.

خوشبختانه خانواده بزرگ کبدی به جز موادری معدود  کمتر وارد حاشیه های مخرب شده و اگر هم اختلاف سلیقه ایی در میان هست به ذات کارهای جمعی بر می گردد و اتفاقا اگر این اختلاف سلیقه ها نباشد پیشرفت حاصل نمی شود و سره از ناسره قابل تشخیص نیست.

عباس اورسجی از جمله مدیران جوانی است که بدون استفاده از هیچ رانتی و بدون تکیه به سفارش این و آن پله به پله مدارج ترقی را در کبدی طی کرده و تقریبا از ابتدای تاسیس فدراسیون در این تشکیلات حضور داشته به دبیری فدراسیون رسیده و بعد از چند سال دبیری فدراسیون ، در سال 1396 با رای مجمع به ریاست فدراسیون رسید.

سعید مقدم بقا هم فردی نام آشنا در ورزش کشور است چه اینکه از نسل اول بازیکنان کبدی است که در مسابقات متعدد به عنوان بازیکن و کاپیتان تیم ملی کبدی حضور داشته ، مدیر و مربی تیم های باشگاهی و ملی بوده و همزمان با ریاست اورسجی به عنوان نایب رییس فدراسیون انتخاب شد و تجارب این دو مدیر جوان منجر به دو طلای ناب در بازیهای آسیایی جاکارتا شد و جایگاه فدراسیون کبدی را به رده فدراسیون های اول ورزش کشور ارتقا داد.

از طرفی هردو مدیر دارای تحصیلات آکادمیک هم هستند و این هم از مزیت های حاضر در خانواده کبدی است که دو کاندیدای مد نظر همه جوره صلاحیت خود را به اثبات رسانده اند.

بنابراین مجمع فدراسیون کبدی برای انتخاب رییس فدراسیون به هر طرف که نظر کند اصل و اساس کبدی دچار تغییر نخواهد شد چون آنچه امروز وجود دارد ماحصل تلاشی است که مدیران جوان فدراسیون طی سالهای گذشته انجام داده اند.

حقیقتا قضاوت کردن بین این دو مدیر خوب و جوان و توانمند و تحصیلکرده و باتجربه  کار دشواری برای رسانه است اما با شناختی که داریم از هردو کاندیدای فوق تقاضا می کنیم که منافع ملی را در نظر بگیرند و بدانند که کبدی مهمتر و بالاتر از هر پست و عنوان و هر شخص و شخصیتی است.

همه ما حول محور کبدی می چرخیم و هدف غرور و افتخار ملی است که از طریق کبدی بدست می آوریم بنابراین هیچ فردی نمی تواند خود را فراتر از کبدی فرض کند و کبدی مدیون هیچ یک از افراد نیست بلکه این افراد هستند که مدیون کبدی می باشند.

سهم خواهی ها آفت بزرگی است که در اطراف مدیران و کاندیداها وجود دارد که البته این مورد در کبدی کمتر دیده می شود ولی قطع کردن تفکر سهم خواهی بر عهده مدیری است که بر مسند ریاست می نشیند و اوست که باید شایسته سالاری را مد نظر داشته باشد .

و اما بعد از انتخابات فدراسیون داخلی باید همه دلسوزان دست در دست هم برای فتح فدراسیون جهانی حرکت کنند تا با برداشتن برخی سو تفاهمات که متاسفانه گوش خارجی ها را  تیز کرد مجمع جهانی فدراسیون کبدی را در ایران برگزار کنیم و اگر بتوانیم رییس فدراسیون جهانی را از ایران انتخاب کنیم یک اتفاق بزرگ و مهم در ارکان ورزش خواهد بود، به عنوان یک فرد مطلع که از تمامی اتفاقات داخلی و خارجی کبدی اطلاع دارم عرض می کنم که سرپرستی فدراسیون جهانی کبدی دست ایران است و برخی رسانه ها بدون اطلاع از اصل قضیه ناخواسته تیشه به ریشه منافع ملی زدند حال آنکه اگر اختلافات داخلی را به مباحث جهانی نکشانیم ورزش ملی دچار تزلزل نمی شود.

اگر عباس اورسجی توسط نمایندگان 5 قاره به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب شد رییس فقید قبلی فدراسیون جهانی کبدی خودش رای به خود داد و شده بود رییس جهانی!

یعنی ‌یون جهانی و آسیایی را بین خود تقسیم کردند. همین الان هم اگر ایران به عنوان قطب مطرح در کبدی جهان خودش را معرفی نمی کرد بازهم هندی ها همان مسیر را می رفتند ولی با باز شدن پای اروپای ها و آفریقا و آمریکا به کبدی  تغییرات در فدراسیون جهانی کبدی امری  اجتناب ناپذیر شد چه اینکه همین الان یک نفر اگر بخواهد تقویم سالانه کبدی جهان را ببیند هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. اصلا سایت جهانی و آسیایی فعالیت نمی کنند اما امروز که فدراسیون جهانی با محوریت ایران در حال شکل گیری است باید کمک کنیم تا این امتیاز به ایران برسد چه اینکه مسابقات جهانی جوانان در کیش(آبانماه 1398)  بهترین فرصت برای شناساندن توانمندی های ایران بود پس بی دلیل بعد از گلوت هندی نمایندگان 5 قاره رای به سرپرستی نماینده ایران نگرفتند.  بیاد داشته باشیم که از استقرار مقر فدراسیون جهانی کبدی  در ایران اول از همه خود  خانواده کبدی منتفع خواهند شد و افتخارش برای تمام خانواده کبدی است.

به امید اینکه دوستان منافع ملی را در اولویت همه سلایق و علایق قرار دهند و هر نفر که برنامه های مورد تایید مجمع قرار گرفت نفر مقابل با احترام به رای مجمع کمک کند تا کبدی ملی بار دیگر در بازی های آسیایی غرورآفرین شود.

نویسنده: سیدرضا فیض آبادی