جمعه دهم فروردین ماه

مراسم یادبود کاشانی و سیروس پور در تالار شمس

مراسم یادبود دو بزرگ ورزش ایران زنده یاد دکتر جعفرکاشانی و زنده یاد پرویز سیروس پور با حضور جمعی از بزرگان ورزش، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش در تالار شمس تهران  برگزار شد.

به گزارش البرز ورزشی در این مراسم که از سوی کمیته پیشکسوتان ورزش ایران برگزار شد، مهندس حسین کلانی کاپیتان دهه ۴۰ و ۵۰ پرسپولیس و تیم ملی و حاج محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی به بیان سجایای اخلاقی و مردم داری جعفرآقا کاشانی و پرویز سیروس پور  پرداختند.

محمدرضا طالقانی با بیان اینکه قهرمانی ها و عناوین و پست و مقام ها ماندنی نیست گفت : اینکه امروز در این محل به احترام و یادبود دو بزرگ ورزش که از بین ما رفته اند جمع سده ایم در حقیقت ادامه همان مرام و هدف استاد سیروس پور و دکتر کاشانی است که همواره تاکید بر رعایت و احترام به بزرگان و پیشکسوتان داشتند.

مهندس حسین کلانی که اشک در چشمانش حلقه زده بود با احترام به دو بزرگ ورزش گفت : من سال ها کنار آقای کاشانی بودم و بسیار از رفتار و گفتار و اخلاق وی آموختم و همیشه تاکید بر احیای روح پهلوانی و سجایای اخلاقی در ورزش داشتند و در بزرگی آقایان سیروس پور و دکتر کاشانی همینن بس که امروز بسیاری از بزرگان ورزش و هنر و رسانه در اینجا گرد هم آمده اند تا به روح بلند این دو بزرگوار  ادای احترام کنند.

کمیته مردمی پیشکسوتان ورزش که از ایده های جعفرکاشانی بود متشکل از جمعی از بزرگان است که هرگز دوست ندارند نامی و نشانی از ایشان باشد و به درخواست خود این مردان نوعدوست نامی نمی بریم، اما حضور در منازل پیشکسوتان ورزش و آنها که به نوعی ممکن است توان بیرون آمدن نداشته باشند از اهداف مهم کمیته فوق است.

علی اکبر هدهدی که سال ها در ورزش بخصوص ورزش شهرداری به عنوان حلقه اتصال پیشکسوتان حضور داشته و نقشی موثر در برپای چنین مراسمی دارد با قدردانی از حضور همه پیشکسوتان فوتبال و کشتی و وزنه برداری و هنر و سینما از دکتر  سعید طلوعی از شهرداران‌ مناطق مختلف تهران و از افرادی که به پیشکسوتان ورزش و هنر و رسانه احترام می گذارد به عنوان یکی از بانیانی یاد کرد که زمان حیات جعفرآقا کاشانی هم با همت و حمایت های وی  مراسمی مشابه برگزار شد.

ناگفته نماند تنی چند از چهره های شاخص رشته های دیگر همانند امیر حیدری و مهدی صابرپور بازیکنان سابق تیم ملی هم حضور داشتند.