پنجشنبه نهم فروردین ماه
تعطیلی سالن کشتی شهید پناهی؛

تشک هایی که برچیده شد

این روزها که مدام از ریزش جمعیت کشتی و محدود شدن فعالیت این ورزش در چند استان سخن به میان آورده می شود، شنیده ها حکایت از تعطیلی سالن کشتی محموعه ورزشی شهید پناهی تهران دارد. مکان یاد شده تنها سالن کشتی بود که به یک حوزه تعلق داشت، اما گویا قرار بود این آخرین مکان نیز پس از چند دهه فعالیت پایان خوشی نداشته باشد.

بازهم موضوع واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مطرح است و ظاهرا مسئولین ورزش منطقه بدون در نظر گرفتن جایگاه کشتی، سالن شهید پناهی را که یادگار جهان پهلوان تختی بود به بخش خصوصی واگذار کرده اند. کارفرما نیز به صلاحدید خود و جهت تامین هزینه ها بلافاصله تشک های کشتی را جمع آوری و احتمالا قصد دارد در این مکان درآمد زایی کند.پرسش از مسئولین وزارت ورزش و شخص دکتر سجادی این است که آیا به عنوان فردی که تعلق به جامعه ورزش دارد سرد و گرم فعالیت در عرصه قهرمانی را با تمام وجود حس کرده، اطلاع دارد که واگذاری ورزش به بخش خصوصی و جایگزین شدن  خدمت رسانی و سلامت جامعه با کسب درآمد چه برسر ورزش آورده است؟ چرا باید هیچکدام از حوزه های چندگانه ورزش کلان شهر تهران سالن اختصاص کشتی نداشته باشند؟ اطمینان داشته باشید که جمع شدن تشک های کشتی در منطقه ای که قهرمانان زیادی به تیم ملی  معرفی کرده و هم اکنون نیز آینده سازان مستعدی در آنجا سکونت دارند جز تضعیف کشتی نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که خانه کشتی شهید پناهی، توسط مدیر کل وقت تربیت بدنی استان تهران به نام پهلوان دو جبهه جنگ تحمیلی و کشتی یعنی مرادعلی شیرانی نامگذاری شده بود و طی ۲ماه پس از تعطیلات دو ساله ناشی از کرونا  میزلان دو رویداد کشتی تهران در رهده های سنی نونهالان و بزرگسالان بود.

نویسنده: احمد دباغ