پنجشنبه نهم فروردین ماه
سخنی درآستانه انتخابات والیبال خوزستان؛

والیبال خوزستان نیازمند بازسازی

والیبال خوزستان به اندازه فوتبالش شهرت داشت. بازیکنان بزرگی چون برادران قاصدی، انداوه، ترابی زاده، محمدی زاده، ظفری پور و سیدموسوی از این دیار به سطح اول ولیبال ملی ایران رسیدند، اما امروز در سکوت و رکود جامع به سر می برد.

در حال حاضر والیبال خوزستان را باید کشتی طوفان زده گرفتار  دریای خروشان نامید  که بدنبال نور فانوس دریایی است تا شاید مسیر ساحل نجات را پیدا کند . والیبال خوزستان کوله باری از فراز ونشیب های درون است ودر وصف  آن  می توان  این شعر را سرود، شب های هجر را گذراندیم وزنده ایم

ما را به سخت جانی خود ، این گمان نبود و بعد از سرودن این شعر باید در ادامه نوشت، اما والیبال خوزستان همچنان باقی است  .

اگر بخواهیم نگاهی انصافی به  فضای درونی  والیبال خوزستان داشته باشیم، صراحتا باید نوشت همانند آن والیبال سرزمین طلای سیاه  ، این والیبال فعلی سرزمین طلای سرخ شهادت خوزستان  هم نیاز به بزرگ داشتن وافق دید بلند دارد  . خود را به  خفتن زدن  و  بی تفاوت بودن وگاهی فقط گله کردن ، دیگر در والیبال خوزستان جایز نیست  ، باید برخواست وبا همت عالی ،همدلی وهمراهی پیشه کرد اهالی تور وتوپ بدانند و مطمئنا، خوب میدانند فرصت های بسیاری برای رهایی از رکود والیبال را از دست دادند .  والیبال خوزستان اینک  به بازسازی وصلابت وسلامت نیاز دارد ، والیبال خوزستان بزرگ می خواهد که برایش هم بزرگی کند وخانواده والیبال را از پراکندگی نجات دهد وهم بستر آن را با وجود اینکه سختی پیش رو ، تغییر اساسی دهد و این عمارت را باید دوباره  ساخت.

 واین بازسازی و تغییر بستر چه خوب است که از همین انتخابات پیش رو  رقم بخورد. اهالی والیبال وبخصوص آنانکه امانت دار ، رای دادن به رئیس آینده والیبال هستند  ،باید با وجدانی بیدار و با در نظر گرفتن مرام ارزشی ورزش وعاقبت والیبال همراه با تفکر و تعقل، اصلح ترین را انتخاب کنند، بنا به شنیده ها در حال حاضر  چهار نفر برای احراز پست ریاست والیبال خوزستان کاندید شده اند  و در این  برهه حساس ، نگارنده به خاطر اینکه  متهم به دخالت غیر تخصصی وحمایت از شخص خاصی نشود ، از ذکر نام ها ، خود داری می کند، اما یاد آور می شود از میان این چهار کاندید، آنکه توانمند واصلح تر و وزن مدیریتی دارد و دارای وجهه اداری و مردمی ورزشی است  در راس قرار داده شود و مابقی عصای دست والیبال شوند ، اهالی والیبال خوزستان اگر خواستار بازسازی  والیبال ورفع عقب افتادگی رشته مورد علاقه شان هستند بهتر است از هم اکنون با یک خرد جمعی تاثیر گذار  صلابت وسلامت والیبال استان  را مهیا کنند. این مختصر بماند تا ان شاءا... در آینده از والیبال خوزستان وانجه که برایش دیکته کردند بیشتر  بنویسم؟

نویسنده: سیدمهدی ابوس